Re: Wirtualne poszerzenie ekranu w Windows 7

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sat, 10 Mar 2012 00:08:44 +0100

On Mon, 23 Jan 2012, Wojciech Wrodarczyk wrote:

> Przyłączam się do pytania, kiedyś w starych laptopach (z czasów matryc
> pasywnych) niektóre sterowniki vga umożliwiały wybranie rozdzielczości
> wirtualnej innej niż natywna.

  Toto nazywa się virtual screen. Nie mylić z virtual desktop.
  Było "w zestawie" ze sterownikami ATI, chwilowo mam wyjęta (kartę ATI)
więc nie mogę sprawdzić, ale nie wiem czy jest do Windowsów nowszych
niż XP.
<dopisek: sadzac z opisu teraz znalezionego w guglu, pewnie nie>

> Wówczas pulpit przesuwał się po ekranie wraz z myszką.
> Niestety od dłuższego czasu szukam takiego rozwiązania w postaci dodatkowego
> softu do użycia np. na starszy netbookach z rozdz. 800x600 czy 1024x600,
> gdzie wiele okien wyskakuje poza ekran.
> Czy ktoś zna może takowy soft?

  Zna.
  Swojego czasu specjalnie z tego powodu kupił ATI :P
(bo było "w zestawie"), więc na notebookowe wynalazki
"mam taka grafikę i nie da się zmienić" nie mam pomysłu.
  Inna sprawa, że do "desktopowych" rozmiarów już było mało
użyteczne (max. screen wcale nie był taki wielki).
  Dla Win98 AFAIR istniało jakies "uniwersalne" oprogramowanie
(dajace virtual screen), dla nowszych (kiedy szukałem) nie
znalazłem, więc nie używałem.
  Potencjalne poszukiwanie utrudnia fakt, że po pierwsze MS używa
tego własnie okreslenia (skadinad słusznie) dla konfiguracji
wielomonitorowej, a po drugie niektórzy twórcy freeware nie
odróżniaja virtual screen od virtual desktop i trochę "nie
takiego" oprogramowania jest (virtual desktop pod nazwa
"virtual screen").

  Próbkowanie gugulem dało wyniki:
http://virtualscreenmax.codeplex.com/releases/view/20213
http://www.planningcommunications.com/virtual_desktop.htm
(nie, to NIE JEST virtual desktop, to jest opis dla "pan & scan"
czyli własnie emulacja na poziomie screen :D)
...i namiar wysyłajacy "w kosmos" (ale może po nazwie cos znajdziesz):
http://www.techsupportforum.com/forums/f24/virtual-screen-resolution-323301.html

pzdr, Gotfryd