Re: odzyskiwanie poczty przychodzącej

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Feb 2012 - 00:35:22 MET

1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
> Ale w oczywisty sposob pytalem i _dwa_ systemy: xp i w7 (ktos nie
> wiedzial na czym pracuje...), i mozliwe dla nich mailery (oe i wlm), i
> o mozliwe dla tych dwoch mozliwosci "odzyskiwacze poczty".
> OK, sprawa dzisiaj stala sie bardziej precyzyjna:
> okazalo sie,że chodzi o xp i... no o coz moze chodzic natywnego w tym
> przypadku - o OE zdaje sie.

W WLM i tak nie ma DBX więc nie wiem skąd chcesz odzyskiwać tam.

> pytalem wlasnie o to: jak odzyskac maile. czyli zapewne eml-e.

Chyba żaden program nie naprawia plików DBX ani ich nie tworzy. Oprócz
samego OE.

> [...]
> stanowiskach, wpadala mu mailerem pecetowym na jego dysk.
> Nagle jego OE pokazal:
> "skrzynka odbiorcza.dbx" pusta, a dzisiaj dodatkowo i "nadawcza.dbx"
> pusta.
> Admin - nie biorac tego peceta do siebie!! - mowi z udręką, że postara
> sie _odzyskac_ te poczte i zajmie mu to z dwa dni. Powaznie.
> Relacjonuję tylko. Jaki on ma patent na to? "Odzyska" bo po prostu ma te
> maile na serwerze korporacji, zapakuje w pendrive i eml-e zaimportuje
> do peceta? Myslisz, że to wlasnie mial na mysli?

Mam zgadywać co jakiś facet miał na myśli? ;) Jeśli poczta była
pozostawiania na serwerze i były jakieś backupy to może i odzyska. Nawet nie
wiemy co to za serwer. Exchange?

> Ale moze zadzialac samemu bez jego "pomocy" leniuszka? czyli zapakowac po
> bożemu DBXtract do pracowniczego peceta i dzialac.
> Czy tak wlasnie powinno sie robic, gdy nagle i cudownie zniknie zawartosc
> "skrzynek.dbx"? wieki temu korzystalem z tego minisoftu i raczej ok
> wspominam...
> Tak wykonac?

Nie rozumiem pytania. Jakiej oczekujesz odpowiedzi i na jakiej podstawie?
JoteR Ci odpisał z punktu widzenia polityki firmy. Jaki jeszcze chcesz punkt
widzenia? Z technicznego punktu widzenia pytanie jest bez sensu, bo brzmi
mniej więcej "czy żeby odzyskać pocztę to ją odzyskiwać, czy nie?".

> zapomnialem,ze to format maili w oe, pomyslalem,ze to format dla WLM :)

No bo jest :) Ale on tam trzyma każdą wiadomość jako oddzielny plik EML.
Baza też jest, ale tylko do indeksowania a nie odzyskiwania.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/