Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Feb 2012 - 02:39:39 MET

Dnia Fri, 24 Feb 2012 00:59:59 +0100, To Ja napisał(a):

> [...].
> Dziękuję. Następnym razem wezmę ten program
> pod uwagę, chociaż wolałbyn, żeby następnego
> razu nie było.:-)
>
> Kończę już to przepisywanie na dysk zewnętrzny.
> Ten zepsuty dysk jest jeszcze na gwarancji, więc
> chciałbym go reklamować.
> Byłbym wdzięczny za podpowiedź jakich narzędzi
> użyć do:
> - wymazania plików pozostałych na tym dysku oraz
> zwolnionej powierzchni
> - usunięcia założonych na nim partycji
> - sformatowania (chyba BEZ zabezpieczenia "chorych"
> [...]

Skoro masz Linuksa to niepotrzebujesz żadnych programów. Nadpisz po
prostu jeden raz zerami całą powierzchnię dysku. Po tym nikt już nie
odczyta Twoich danych. Np. cat /dev/zero > /dev/hda

Seagate wymaga podania kodu błędu wygenerowanego przez ich aplikację,
tak więc tutaj wyboru nie masz. Inna sprawa, że kiedyś wysyłałem dysk
bez tego kodu, jedynie z wydrukiem statusu SMART, i bez problemu mi go
wymienili.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/