Re: W7HPx64 - Problem z systemem (Schannel ?)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed 15 Feb 2012 - 21:29:23 MET

Użytkownik "cac" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f3bf8a9$0$1258$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
> 9 Power-on time 94 94 0 2761 ••••
> 10 Spin-up retries 100 100 60 0 •••••
> 12 Power cycle count 100 100 0 66 •••••
> 191 G-SENSOR shock counter 100 100 0 0 •••••
> 192 Power-off retract count 100 100 0 5 •••••
> 193 Load/unload cycle count 97 97 0 36949 ••••
> 194 HDA Temperature 171 171 0 32°C/89°F ••••
> 194 Minimum temperature 90 171 0 12°C/53°F -
> 194 Maximum temperature 90 171 0 43°C/109°F -
> 196 Reallocated event count 100 100 0 0 •••••
> 197 Current pending sectors 100 100 0 0 •••••
> 198 Offline scan UNC sectors 100 100 0 0 •••••
> 199 Ultra DMA CRC errors 200 200 0 0 •••••

Jest znakomicie, dysk w bardzo dobrym stanie. Używany, w przeliczeniu na
ciągłą pracę, 115 dni i jedną godzinę.
Wysokim parametrem RAW SpinUp time nie przejmuj siÄ™, na pewno taki nie jest.

> Pobrałem Victorię, przy uruchomieniu prosi o ręczne przeniesie jakiegoś
> sterownika do %windir%\system32 - nie bardzo wiem czy to bezpieczne? tak
> się tylko upewniam, bo chcę przelecieć ten cholerny dysk.

Można to zrobić, spokojnie, z tym, że niektóre AV znajdątam dziada, ale
ZTCW, to fałszywy alarm.

> się układają czasy (dostępu) (...)
>
> https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=a40c7a9b6678e5ea&resid=A40C7A9B6678E5EA!2258&parid=A40C7A9B6678E5EA!2255
> https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=a40c7a9b6678e5ea&resid=A40C7A9B6678E5EA!2261&parid=A40C7A9B6678E5EA!2255

Oceniam na bardzo dobrze. Widać jednak, że w tle co jakiś czas odezwał się
jakiś program - dziobki w dół na wykresie, oraz punkciki czasu dostępu
sporadycznie wysok na skali. Trochę to zafałszowało wynik, ale czepić się i
tak nie mam czego.

> nic akustycznie nie wskazuje żeby głowica gdzieś cykała, terkotała,
> chrobotała - dysk chodzi naprawdę płynnie

To od razu mówię - to na 99.9% nie dysk jest przyczyną (ewentualnie jakieś
niuanse przy zapisie... ale raczej nie). Umknęło mi, czy pytałem - transfer
dla dysku UDMA, czy PIO? (SATA może nie mieć tej pozycji w menedżerze
urządzeń, zależy od sterownika, acz pewną nikłą różnicę może przynieść, czy
chodzi w trybie IDE, czy natywnym AHCI, różnica w transferze kilka procent,
ujawni się tylko w najszybszych dyskach). Może się zdarzyć, że dysk SATA bez
dodatkowych sterów, będzie chodził bardzo wolno. Tu jednak widać dobrą
szybkość. Więc to też raczej nie to.

Wniosek - pozostaje jednak szukać w systemie, widziałem, że w indeksach było
sprzątane, możliwe, że to np. był jakiś zanik prądu, czy zbyt szybkie
wyłączenie, etc., gdzie system nie zdążył pozamykać wszystkich plików i
trafiło na jakiś, że poszedł się kochać... a to np. mógłbyć jakiś ważny
sterownik. Żaden system nie jest stuprocentowo odporny. A chkdsk
sporadycznie, ucina i likwiduje plik, nadajÄ…cy siÄ™ do uratowania... jednak z
czymś takim miałem styczność może śjakieś 7-8 lat temu, jeśli nie więcej.
Trafił mi się jednak wolumin, gdzie uszkodzenie trafiło tak w plik, że
łańcuch alokacji w MFT był prawidłowy, ale dane w części pliku zawierały
śmieci. 40 GB do przeszukania, by plik posklejać z kawałków...

Ode mnie to na razie tyle, na razie pomysłów nie mam, kiepski dzień,
myślenie mi się włączyć nie bardzo chce...