Re: W7HPx64 - Problem z systemem (Schannel ?)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed 15 Feb 2012 - 11:22:14 MET

Użytkownik "cac" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f3b6b22$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
> Oczyszczanie 253 nieuzywanych wpisów w indeksie $SII pliku 0x9.
> Oczyszczanie 253 nieuzywanych wpisów w indeksie $SDH pliku 0x9.
> Porzadkowanie 253 nieuzywanych deskryptorów zabezpieczen.
> ---
>
> coś tam widzę grzebał na dysku C, ale zupełnie nie rozumiem tych opisów.

Trochę posprzątał w indeksach, w dużym uproszczeniu, to odpowiednik
katalogu. Raczej nie tu bym szukał problemu.

> Mam ciągle w tle Diskeepera, czasem mu wykonuję boot-time defragmentację
> (z dostępną opcją defragmentacji MTF, pliku wymiany). Także raczej na
> bierząco mam dyski zdefragmentowane. Wszak puszczę jeszcze z opcją
> sprawdzenia dysku

NTFS nie wymaga ciagłej defragmentacji jako, że ma całkiem niezłą odporność
nastan pofragmentowania.

> i zobaczę na wyniki, ale to trochę potrwa. Czasem ręcznie używam też
> Defragglera. Tutaj aktualna mapa dysków:
> https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=a40c7a9b6678e5ea&resid=A40C7A9B6678E5EA!2256&parid=A40C7A9B6678E5EA!2255
> https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=a40c7a9b6678e5ea&resid=A40C7A9B6678E5EA!2257&parid=A40C7A9B6678E5EA!2255

Trochę porozrzucane, ale z takim układem problemów być nie powinno. Tu
raczej nie uzyskamy już wyraźnej poprawy.

> może dodatkowo sprawdzdnie powierzchni dysku w poszukiwaniu jakiś
> defektów, o których pisałeś? I przy okazji zdjąć SMARTa? Jakieś przydatne
> narzędzie

Dodatkowe, to np. Victoria dla Windows (wersja 4.46f najnowsza), ale zbada
też (ostrożnie z zapisem, to test niszczący dane) HDDScan, HD Tune (trochę
inaczej niż bym potrzebował, ale całkiem nieźle). Zobacz test odczytu, jak
się układają czasy (dostępu), czy następują jakieś znaczące ich skoki -
pojedyncze, czy linia wyznaczająca prędkość transferu jest równa i opada
jedynie w naturalny sposób, przypominając nieco niepełną ćwiartkę sinusoidy,
czy wyraźnie skacze (może skoczyć, gdy system w tym czasie wykona jakąś
operację dyskową, dobrze więc, by w trakcie testu nie pracowały inne
programy, jeśli nie jest to niezbędne).

> zasugerujesz? Kiedyś używałem HD Tune (nie wiem czy dobrze kojarzę nazwę).

Tak, ten program, choć działa na nieco wyższym poziomie i nieco inaczej, niż
bym potrzebował, nadaje się do naszego sprawdzenia, da się zobaczyc co
trzeba. Jest bezpieczniejszy w użyciu, niż Victoria, czy HDDScan - trudniej
nim uszkodzić dane (test zapisu). Ma odczyt SMART, który może coś powiedzieć
o stanie dysku.
Tak więc, jeśli byś użył Victorii, czy HDDSCAN-a, to nie testuj zapisu - nie
rozpoznają, czy sektor jest zajęty danymi. One też mają SMART.
Choć już widzę, że na 75% to nie dysk jest winny... ale mimo wszystko,
lepiej ten procent zwiększyć... Zwróć uwagę na akustykę pracy dysku, w
normalnym stanie moze być go słychać tyle, co lekkie cykanie, czy przy
większych ruchach głowic lekkie popukiwanie, terkotanie. Wyraźne, twarde,
chrobotliwe dźwięki mogą zaniepokoić, choć też zależy kiedy - niektóe dyski
automatycznie parkują głowice, gdy nie są przez jakiś czas użyte, dźwięk
może być wtedy właśnie taki nieco niepokojący, wyjątkowo w tym momencie nie
ma czym się niepokoić. Także moment start/stop jest okraszony dźwiękiem nie
występującym raczej w normalnej pracy. Zostaje więc ocena tego co się
dzieje, gdy dane "skaczą" sobie po dysku - czy terkotanie jest w miarę
równomierne, o jednostajnym (zależy od wielkości ruchu głowic) poziomie
głośności, czy dysk nie "zastanawia się, co zrobićdalej" (praca dysku jest
jakby wstrzymywana na króciutką chwileczkę). Czy terkot/cykanie dysku jest
pojedyncze (w sensie jednego dźwięku), czy niektóre/każde cyknięcie jest
jakby powtórzone po "mikrosekundzie". Oczywiście, co dysk, to może to być
słychać inaczej, więc bez praktyki trudno ocenić, czy dany dźwięk jest
naturalny, czy nie.

Dobra, zrób mu HD-Tune, albo Victorią odczyt, zerknij na czasy i wykres
predkości (w Victorii wykres przełącza się z mapą czasów), smart mają oba,
także HDDScan. Machnij mu zrut (Użyj HD-Tune, V. ewentualnie później, dam
znać, jeśli będzie potrzeba), nie przeskalowuj obrazu, program i tak jest
niewielki wizualnie, podlinkuj obrazek, to samo ze SMART (1). Zobaczymy, czy
moje 25% niepewności ma uzasadnienie...

(1) Interesuje mnie głównie parametr ile było realokacji, ile zdarzeń
realokacji (niuans, rozgraniczający dwa "tematy"), oraz ile czeka (current
pending...). Ale pozostałe parametry też cos mogą powiedzieć. Badanie
wykonaj na rozgrzanym dysku, znaczy się, nie zaraz po włączeniu, tylko niech
przynajmniej godzinkę sobie komp popracuje.