Re: proste szyfrowanie dysku USB

Autor: DooMiniK <bachus_at_bachus>
Data: Sat 11 Feb 2012 - 11:58:23 MET

On 11/02/2012 08:11, Wojtek wrote:
> Witam!
>
> Czy jest jakiś program, który umożliwi mi założenie hasła na dysk USB i
> szyfrowanie danych? Jednak ma to działać bezobsługowo, tzn. podłączam
> dysk, wyskakuje okienko do wpisania hasła i tyle. Truecrypt to trochę
> więcej zachodu, trzeba dysk podmontować, a później pamiętać żeby
> odmontować. Ma to działać pod Win7 HP.
> Ideałem jest EFS no ale mam tylko Win 7 HP i upgrade nie wchodzi w grę.

LACIE (http://www.lacie.com) ma w ofercie dyski USB 2.5 ze sprzętowym
szyfrowaniem (chyba AES 256, nie pamiętam dokładnie). Masz zwyczajnie
na dysku klawiaturkę do wpisania klucza; popatrz na serwisy aukcyjne,
może są same 'pudełka' pod dyski, że tylko dysk przełożysz.

Co do Twoich wymagań - zawsze przecież by to się wiązało z instalacją
oprogramowania na nowym komputerze.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel