Re: Synchronizacja - czym?

Autor: dziobu <dziobu_at_gazeta.pl>
Data: Sun 05 Feb 2012 - 21:33:15 MET

Dnia 2/5/2012 8:44 PM, Użytkownik Atom napisał:
> No właśnie, o ostrożność chodzi. Zanim zapytałem, poszukałem
> w Googlach i trochę programów tam jest, ale chodziło mi o program,
> który może polecić ktoś, kto go używał. Właśnie ze względu na
> niebezpieczeństwo utraty danych, a także ze względu na prostotę.
> Nie chodzi mi o jakiś kombajn, w którym trzeba wpierw wypróbować,
> a potem ustawiać ogromną ilość parametrów. Chodzi mi o coś
> prostego, a jeśli jakieś pliki pozostaną zdublowane, to trudno.
> W każdym razie lepsze to niż utrata plików.
>
> Może jednak ktoś używał program godny polecenia?

http://xyzyk.dyndns.org/inne/KatSynchV2.rar

Produkcji własnej (czyt. nie ponoszę odpowiedzialnośći za straty i
blebleble). Konsolowy (GUI nigdy nie będzie bo to bez sensu).
Po odpaleniu wyświetla info w konsoli, nie przejmuj się przykładem który
tam jest - to ze starej wersji, a nie chce mi sie poprawiać (opis
parametrów jest dobry).

Jak pisałęm, program jest konsolowy. W założeniu i w praktyce jest to
fragment skrytpu robiącego archiwum.
Korzystam z tego na codzień do synchronizacji PC <-> NAS oraz PC_1 <->
NAS <-> PC_2.
Nie jest najszybszy. Za to wiem dokładnie jak działa (testowałem kilka
programów do takiej synchronizacji, ale każdy miał jakiś defekt: usuwał
pliki bądź je dublował powodując straszny śmietnik np w kodach źródłowych).

Używa się tego tak:

KatSynchV2 "R:\Test1" "R:\Test2" "R:\x1.synch" "R:\x1.synch2"

Najpierw 2 katalogi. Potem trzeba podać ścieżki do 2 plików (najlepiej
żeby nie były w tych katalogach) - to dane programu do synchronizacji.
Mają być i koniec. Inne parametry są opisane po uruchomieniu programu
bez parametrów.

Przy pierwszym uruchomieniu tylko przygotowuje sobie pliki z danymi
(.synch) więc aby zadziałał trzeba uruchomić go ponownie.

Ogólne cechy:
- wykrywa które katalogi i pliki zostały usunięte i je usuwa (a nie tak
że przy synchronizacji zawsze katalog zostanie odtworzony z kopii jak to
robi większośc programów!)
- po zakończeniu pracy w obu katalogach będą takie same pliki i katalogi

Uwaga - porównuje pliki tylko po dacie modyfikacji. Jeśli plik występuje
w obu lokalizacjach, to starszy nadpisze nowszym. Zawsze.

Program ma tryb testowy (nic nie modyfikuje, nie usuwa). Wyniki pracy
można zobaczeć w pliku log.

--
Pozdrawiam
dziobu