Re: redudnacja windows server 2008 r2

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 25 Jan 2012 - 08:19:34 MET

Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:23:24 +0100, K napisał(a):

> a czy czasem to rozwiazanie nie wymaga trzeciego kompa do zarzadzania
> tym? przejelem cos takiego w jednej firm, a jako ze z windowsow nie
> jestem biegly mam z tym problem. w tej chwili stoja sobie takie dwa
> hyper-v w klastrze a zarzadza nimi trzeci windows, ktory jak padnie to
> wszystko lezy.

Trzecia maszyna służy tu jak słusznie zauważyłeś jedynie do zarządzania
- możesz ją zastąpić czymkolwiek, nawet własnym notebookiem. I masz na
to sporo czasu, bo praca klastra pozostanie niezakłócona.

> mnie by raczej interesowalo rozwiazanie 2x win2k8r2 z
> raid1 z jakas synchronizacja danych.

Nie znam takiego rozwiązania, w którym możnaby zsynchronizować ze sobą
dwa niezależne systemy Windows. Można owszem synchronizować same bazy,
ale nie w wersji SQL express. Za darmo dostaniesz taką funkcjonalność
np. w PostgreSQL. A raid to już jest zabezpieczenie czysto sprzętowe,
indywidualne dla każdej z maszyn.

W Linuksie miałbyś prościej ;-) - tam można sobie utworzyć np.
synchronizację wybranego zasobu poprzez sieć TCP/IP, z automatycznym
przenoszeniem mapowań do udostępnionych udziałów. Patrz drbd + heartbit.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/