Re: Buforowanie zapisu na dysku wyłącza się (Win7)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed 25 Jan 2012 - 00:44:01 MET

Użytkownik <nobi12345@niepodajeemaila.pl> napisał w wiadomości
news:13krbx1vhbj1g.12ox7ukxj8a7x$.dlg@40tude.net...
> To dysk SATA, działa w UDMA.
> A dysk działa bardzo wolno...

Czy jest widziany w menedżerze jako zwykły PATA?
Czy jego UDMA jest 6, czy 7, czy mniejszy?
Jeśli tak jest widoczny, to daj odinstalowanie go (z kontrolerem razem) i
pozwól systemowi zainstalować go ponownie zainstalowanie. Spokojnie, nic nie
popsujesz, system po restarcie odpali na standardowych sterach, wciągnie
stery nowo wykrytych urządzeń (jak wyskoczy monit o instalację urządzenia,
daj automatyczne, sam wciągnie i zarejestruje odpowiednie stery.),
zrestartuje system. Praca instalatora może potrwaćkilka minut, poczekaj
cierpliwie i najlepiej nic w tym czasie nie rób (szybciej skończy po
prostu). Po restarcie zobacz, czy wciągnęło go jako PIO, czy UDMA. Jeśli
PIO, to trochę trudna sprawa... Gdyby PIO było na dysku PATA, i nie dawało
się zgasić reinstalacja urzadzenia, to mam na to parę prostych wpisów w
Rejestr. Jeśli jest to np. emulacja PATA/SATA, to manewr może nie zadziałać,
może okazać sie konieczna instalacja specjalnego sterownika SATA.
Miałem przypadek z komputerem, który oczywiście, widział dysk SATA jak ATA,
ale... tylko w PIO. Konieczna okazała się instalacja sterownika SATA.
Możesz mieć przypadek (to też przechodziłem, i to u siebie) :), że dysk jest
widoczny jako pracujący w UDMA, a w rzeczywistości jednak jest PIO.
To zależy od konkretnego sprzętu (każdy może inaczej reagować na
"niedostatki"), urządzenia, nie da sie jednoznacznie "na pewno" określić
dokładnej przyczyny.

Najpierw wypróbuj reinstalację, odinstaluj kontroler tego dysku, sam dysk
zostanie odinstalowany automatycznie. Po restarcie nie zdziw się, jeśli
najpierw zostanie wciągnięty dysk, a potem kontroler. Gdy wciągnie, po
restarcie sprawdź jak chodzi i napisz, czy się powiodło, czy nadal nie
bangla. Spróbujemy podziałać dalej, a ja spróbuję napisać bardziej zwięźle i
konkretnie. Miej na podorędziu sterowniki do SATA - kontroler może zostać po
deinstalacji wciągnięty do starszej wersji sterownika i pracować wolniej,
niż naorawdę może, a samo nie musi dać się automatycznie wciągnąć. Może da
się od "aktualizuj sterownik" wywołanego ręcznie, może wciągnąć właściwe
stery, nie musi, Dlatego może być konieczne ręczne odpalenie instalatora
SATA z dedykowanej instalki.