Re: pare pytan odnosnie win 7

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Sun 22 Jan 2012 - 05:30:46 MET

Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@googlemail.com> wrote:
> witam!
> mam pytanie: mam lapka z win 7 pro oem, mam /legalna!/ plytke z
> windowsem 7 ultimate /box/- czy po zmianie dysku w laptopie, przy
> ponownej instalacji moge uzyc dysku ultimate i wpisac tam kod windowsa
> 7? po prostu zeby nadal miec tego windowsa 7 pro na tym samym kompie,
> tylko na innym dysku.

Zainstalowac z plytki z pudelkowego Ultimate i wpisac klucz z OEMowego Pro?
Po pierwsze: nie zadziala. Po drugie: nie wolno.

> robienie kopii zapasowej na zewnetrznym dysku i poznej jej
> przywracanie niestety nie wchodzi w gre.

A powinno, jesli nie chcesz kupowac nowej licencji.

> po drugie- jakbym mial swiezego lapka z windowsem 7 /niech bedzie-
> pro/, i zanim bym go odpalil i zgodzil sie na warunki lecencji, po
> prost uzyl jego kodu na innym sprzecie z takim samym windowsem- czy to
> by dzialalo /tak, wiem, byloby to niezgodne z licencja/? oczywiscie,
> zdaje sobie sprawe ze juz tego kodu bym nie uzyl na tym laptopie

Po co? Jak masz drugi komputer z licencja, to masz uzywac klucza z jego
naklejki, po co z innego?

> ps. jesli odpowiedz na pierwsze pytanie jest negatywna- to macie moze
> jakies namiary skad mozna sciagnac *niezmodyfikowany* obraz iso
> windowsa pro? bo ze strony MS to chyba tylko Enterprise idzie
> sciagnac...

Jak "zgubiles" oryginalny system dostarczony z komputerem, to mozesz sobie
nosniki zamówic u producenta lub pozyczyc od kogos, kto posiada taki sam
model.
Licencja OEM uprawnia cie do uzywania tylko takiego systemu, jaki producent
z nim dostarczyl, a nie jakiegos tam niezmodyfikowanego lub przeznaczonego
od innych komputerów.