Re: SSD i k³opoty z wyborem

Autor: Irek N. <jakis_at_taki.tajny.jest>
Data: Fri 13 Jan 2012 - 00:44:34 MET

> Generalnie po³±czenie XP z SSD - bez przeprowadzenia do¶æ upierdliwych
> optymalizacji - prowadzi prost± drog± do problemów, o których wspomnia³
> autor w±tku w swoim pierwszym po¶cie.

No i w³a¶nie, przynajmniej wiadomo dlaczego.

> Dysk padnie szybko (brak optymalizacji zapisów), nie bêdzie pracowa³ z pe³n± wydajno¶ci± (brak
> partition alignment) i bêdzie siê zamula³ przy zapisie (brak TRIM).

Ok, ale to s± wady systemu (albo inaczej - brak wsparcia).

> Oczywi¶cie wszystkie te wady mo¿na zminimalizowaæ, jednak wymaga to
> sporo pracy ze strony ¶wiadomego u¿ytkownika. Natomiast zwyk³y ZU za
> rok-dwa napisze, ¿e dyski SSD to padlina.

Dobrze ¿e tak odpisa³e¶, przynajmniej wiem, ¿e mo¿na to zrobiæ w sposób
dobry. Gdyby¶ jeszcze zechcia³ mi pomóc w tym, by³ bym wdziêczny. Dysk
odbieram jutro, wiêc weekend w sam raz na doskonal± zabawê :)

THX.

Mi³ego.
__
Pzd, Irek.N.