Re: Windows 7 Starter - haslo

Autor: B.G <zapytaj_at_wp.com.eu>
Data: Mon 02 Jan 2012 - 02:23:36 MET

Dnia 02-01-2012 o 01:04:22 Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> Wbudowane konto Administrator nie powinno mieć hasła i jest dostępne w
> trybie awaryjnym.

Właśnie w Viście/7 ten mechanizm (IMO dziura) nie działa.
(Co prawda wersji starter nie miałem w ręku, ale wątpię by było inaczej
niż w wersjach wyższych)
Tu uruchomienie w trybie awaryjnym nie daje tego co w XP home. Fabrycznie
wyłączone konto administrator nadal nie jest dostępne.
Ja w te windy awaryjnie "włamuję" się bez użycia innych narzędzi poza
płytą instalacyjną systemu.
Zresztą, można tu użyć dowolnego OS-a który, da się uruchomić z napędu DVD
albo PENA USB i bezpiecznie obsługuje NTFS.
W przypadku uruchomienia maszyny z instalki Windows (7 albo Vista) trzeba
dojść do okna gdzie jest możliwość wybrania "zainstaluj teraz" oraz
"napraw komputer". Można wybrać napraw komputer i po przedostaniu się do
narzędzi naprawy wybrać wiersz poleceń, lub "zainstaluj teraz" i wcisnąć
SHIFT+F10 na tle okna z propozycjÄ… wpisania klucza.
Obie metody dają dostęp do wiersza poleceń.
Potem kolejno polecenia:
c:
cd \windows\system32
ren magnify.exe magnify.old
copy cmd.exe magnify.exe
exit

wychodzimy z instalki i reboot
Po normalnym uruchomieniu systemu trzeba na ekranie logowania wcisnąć
guzik z symbolem ułatwień dostępu a następnie zaznaczyć lupę i wcisnąć
OK/Zastosuj. Zamiast lupy pojawi się wiersz poleceń.
Teraz wystarczy wpisać polecenie: net user
nazwa_uzyszkodnika_z_zapomnianym_haslem nowe_haslo
np.
net user marysia dzwonek
Od teraz dla usera marysia hasłem będzie dzwonek.
Gotowe. Warto później nie zapomnieć skasować obecny plik magnify.exe a
plikowi magnify.old zmienić nazwę na magnify.exe.

--
B.G