Re: [XP] Jak przekierować (przemapować) czcionkę?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 28 Dec 2011 - 09:23:35 MET

> Mam pewien program (słownik), który na sztywno korzysta z czcionki
> Lucida (właściwie z kilku czcionek o nazwach zaczynających się od
Lucida).

Zacznij od ustalenia, czy program szuka czcionki po nazwie kroju, czy
pliku.
Oraz od tego jak program zachowa sie kiedy takiej czcionki nie znajdzie w
ogole.

> Ewentualnie - czy można po odinstalowaniu wszystkich "Lucidów"
> zainstalować jakąś inną czcionkę w taki sposób, aby dla systemu była
> widoczna pod zadaną nazwą "Lucida..."?

Mozna. Z tym, ze jesli cos jeszcze bedzie chcialo tej "podrobionej"
Lucidy,
to efekty wizualne moga byc... hm... rozne :)

> Pewnie mając edytor fontów .ttf to by się dało, ale nie mam takich
narzędzi.

Wystarczy dowolny hex editor, nazwa czcionki znajduje sie gdzies
pod koniec pliku, zaraz obok copyrightow, zapisana jawnie, UTFem.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
W zasadzie mozesz tez sprobowac zrobic to samo po stronie programu.

PPS:
W obu przypadkach spodziewaj sie flejma pt: "jak bardzo zlamales
licencje i dlaczego"