VPN a la Windows?

Autor: Krystek <krystian_at_usunto.pl>
Data: Wed 28 Dec 2011 - 00:04:35 MET

Znalazłem na youtube film jak bez dodatkowego oprogramowania zrobić
połączenie VPN z wykorzystaniem Windows: najpierw tworzy się serwer VPN
a później na klientach połączenie VPN do tego serwera.

http://tinyurl.com/cjwv46x

Moje pytania są następujące.
1) Czy tak zestawiony VPN na domyślnych ustawieniach jest bezpieczny?
Jeśli nie, to na co zwrócić uwagę przy konfiguracji?
2) Czym się to rozwiązanie różni w kontekście bezpieczeństwa lub
funkcjonowania od np. Hamachi czy komercyjnych VPN (np. checkpoint vpn),
czy też VPN które można skonfigurować z użyciem Tomato, DD-WRT itp?

Krystian

PS. Nie wiem jak potraktować to zapytanie i crosspostuję na kilku
grupach, m.in. windowsianych, ale FUT ustawiam tylko na pl.comp.sieci.
Może ktoś już przerabiał ten temat i ma jakieś przemyślenia.