Re: Jak usunąć nierozpoznane urządzenie USB pod W7?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu 22 Dec 2011 - 20:35:37 MET

Dnia Thu, 22 Dec 2011 11:18:22 +0100, Animka napisał(a):

> Odinstalujesz, po ponownym uruchomieniu komputera instaluje siÄ™ od nowa.

Z czystej ciekawości sprawdzę, czy kontroler sam się zainstaluje. Posadzę
system na oddzielnym dysku zarezerwowanym do takich zabaw. Aby się upewnić:
czy mam odinstalować wszystkie urządzenia, które poniżej są widoczne?

http://img43.imageshack.us/img43/8561/testyrb.jpg

Jeśli któreś konkretne Twoim zdaniem, to wskaż mi je. Osobiście uważam, że
jeśli usunę oprogramowanie danego kontrlera z komputera to ono samo się tam
nie pojawi bo niby skąd? Bez CD ze sterownikami do płyty głównej pewnie nic
się nie da zrobić a i z nim pewnie też nie, bo przestaną działać mysz i
klawiatura. Bez klawiatury niczego nie da się instalować.

Co innego z driverami do konkretnych urządzeń które są podłączone do
kontrolerów USB. Ale oprogramowanie samego kontrolera odinstalowywać wydaje
mi się szalone. Nie wspomnę już, że nie bardzo widzę cel tej czynności
skoro wszystkie kontrolery bezbłędnie działają. Załóżmy, że komputer to
przeżyje. Czy usunięcie kontrolera spowosuje, że zostaną usunięte również
drivery urządzeń, które kiedyś były do niego podłączane? Mi się wydaje, że
nie. A to właśnie jeden z nich jest walnięty.

Już pomijając powyższe (bo chętnie poeksperymentuję): czy nie wydaje Ci
się, że rozwiązanie zaproponowane przez kolegów jest znacznie lepsze i
całkowicie bezpieczne dla systemu? Usuwasz tylko ten driver, który
szwankuje. A już wszczególności nie jest to driver kontrolera lecz
urządzenia do niego podłączonego.