Re: Win7 64 bit - jak zmusić drukarkę do drukowania w sieci domowej?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 21 Dec 2011 - 19:36:20 MET

Dnia Wed, 21 Dec 2011 18:57:43 +0100, Marcin N napisał(a):

> Drukarka nie jest w ogóle widziana przez inne komputery z domu.
> Wcześniej wykrywały ją podczepioną pod (np.) \\desktop\brother. Teraz
> "desktop" jest "pusty".
>
> Jak temu zaradzić?
>
> Oczywiście drukarka drukuje normalnie spod komputera "desktop".

Na początek usuń problem z pokazywaniem udostępnionych zasobów innym
komputerom, bo drukarka to tylko jeden z takich zasobów. Sugeruję
zajrzeć w nazwy grup roboczych (w W7 jest inna, niż w XP), a także
włączyć dostęp anonimowy "dla gości". Szczegóły znajdziesz w podanym
wcześniej linku kierującym na stronę banita.pl. Najprościej rozejrzeć
się po prostu w opcjach dostępnych w oknie Zaawansowane udostępnianie w
Centrum sieci i udostępniania.

Możesz też pominąć całe to Otoczenie sieciowe i adresować zasoby
bezpośrednio. Np. wpisując do okna Eksploratora Windows adres
\\nazwa_serwera\zasób.

Jeśli dalej będziesz miał problemy, to otwórz okienko cmd.exe i wykonaj
ipconfig /all, route print, net view, net use, net share zarówno na XP
jak i na W7, a następnie wrzuć tutaj wyniki i pełen opis ewentualnie
wyświetlonych błędów. Dla pełnego obrazu, na W7 zrób to dwukrotnie:
najpierw uruchom cmd.exe zwyczajnie, a potem spod prawokliku "jako
administrator". W pierwszym przypadku przypadku będziesz wychodził na
świat jako zwykły user, a w drugim - jako administrator, inaczej niż na
XP, gdzie liczy się tylko przynależność konta do grupy Administratorzy
lub Użytkownicy.

Na koniec pamiętaj też o *wyłączeniu* firewalla, zarówno tego
wbudowanego w system, jak i wbudowanego np. w program antywirusowy.
Firewall w obrębie sieci domowej w ogóle nie jest potrzebny. Przed
dostępem z zewnątrz skutecznie ochroni Cię mechanizm NAT na routerze
internetowym (o ile jest takowy, oczywiście).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/