Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 09:06:31 MET

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Remek"
>
> No niestety. Dlatego m.in. mamy takie problemy jak ten roztrząsany tu.

> Owszem. Ale czym innym jest "nielegalność" w sensie popełnienia
> przestępstwa, a czym innym jest niedotrzymanie warunków umowy
> cywilnoprawnej.

Ale my tu mówimy o przypadkach używania oprogramowania bez umowy, bo ktoś
komuś lewiznę sprzedał.

> Przykład - nienaklejenie nalepki od Windows OEM na obudowę, tylko
> trzymanie jej w szafce.

Licencja system buildera nie uprawnia do używania systemu, tylko do
zainstalowania go na jednym komputerze i sprzedania go z tym systemem i tą
naklejką.

> obrót egzemplarzami jest explicite dozwolony,

Obrót nieoryginalnymi egzemplarzami jest explicite zabroniony i już w
momencie ich wytwarzania popełnia się przestępstwo.

A samo posiadania oryginalnego egzemplarza nie oznacza jeszcze posiadania
praw do używania oprogramowania - to zdaje się zupełnie do ciebie nie
docierać.