Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Mon 12 Dec 2011 - 13:54:46 MET

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Skrypëk"
>
> W przeciwieństwie do ciebie, ja wiem, że nie ma "ustawy o ochronie
> praw autorskich", jest "Ustawa o Prawie Autorskim i Prawach
> Pokrewnych".

Ja też wiem. To ty nie zauważyłeś, że ja nie podałem tytułu.

> I oczywiście jesteś w stanie mi pokazać te zapisy, które mówią o
> "kopii na prawach oryginału", oraz o niemożności "bycia przedmiotem
> obrotu handlowego"?

A po co? Wystarczy, że zgodnie z ustawą wszystko wymaga zgody licencjodawcy
z wyjątkiem "sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do
korzystania z programu
komputerowego". Nie uprawnia to przecież do sprzedaży takiej kopii.

> Albo przynajmniej przepisy, które pozwalają
> wprowadzić licencjodawcy odpowiednie zapisy do umowy?

Licencjodawca nie ma potrzeby ci zabraniać wykonywania i rozpowszechaniania
kopii, bo ustawodawca już to zrobił. W umowie wystarczy napisać co i kiedy
ci wolno.