Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Thu 08 Dec 2011 - 15:53:42 MET

On 08/12/2011 11:57, Jacek Maciejewski wrote:
> Cześć
> Wczoraj wystawiłem na Allegro stary komp z systemem XP Prof OEM. Syatem po
> zainstalowaniu został aktywowany przez net. Komp ma sticker. Napisałem że
> do kopa dołączam kopie płyty instalacyjnej. A dziś dostałem maila z
> piratnie(at)microsoft.com żebym usunął wzmiankę o płycie :) Oczywicie,
> usunąłem ale OIW to sporządzanie kopii płyt instalacyjnych jest dozwolone,
> przynajmniej na własny użytek. Czyżby sprzedaż systemu to nie jest "własny
> użytek"?

http://blogs.technet.com/b/biznesit/archive/2011/04/09/sprzeda-komputer-243-w-z-licencj-oem.aspx

"Warto zwrócić uwagę na zapis:

Przekazanie nie może być pośrednie, na przykład wysyłkowe

Zapis ten eliminuje możliwość odprzedaży przez internet, chyba że
wybrano opcję odbioru osobistego. Warto uważać na ten zapis przy
odsprzedaży."

--
Pozdrawiam,
Kamil