Konfiguracja W7 pod sieć domową z danymi na serwerze plików

Autor: Marcin N <marcin5.usun_at_wykasuj.onet.pl>
Data: Tue 29 Nov 2011 - 11:23:05 MET

Ponieważ szykuje mi się reinstalacja systemu, uznałem, że przy okazji
zadbam o bezpieczeństwo danych.

W domu mam 3 komputery, na każdym znajdzie się coś ważnego.
Przyszło mi do głowy, żeby zrobić jakiś serwer plików z macierzą
dwudyskową, na którym trzymałbym pliki użytkowników.

Chciałbym jednak tak skonfigurować komputery, żeby katalogi "users"
automatycznie tam się znalazły. Zgaduję, że trzeba pogrzebać w
rejestrach, albo użyć jakichś dodatkowych programów narzędziowych, które
skonfigurujÄ… to za mnie.

Jak to zrobić w XP i jak to zrobić w Win7?

Czy polecicie jakiś serwer plików? Może są takie z wbudowanym routerem
wifi? Dobrze byłoby też, gdyby pracował z szybkością 1 Gbit.