Re: Thunderbirda spróbowałem...

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 22 Nov 2011 - 15:31:24 MET

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:jafqg4$nsh$1@mx1.internetia.pl...

> U mnie ww objawy nie występują (3GB RAM).

Wiesz, nie każdy jest kasiasty i ma taki komputer, a w ogole, to mam maszynę
z 2.5 giga RAM, ale pocztę obrabiam na laptopie (WiFi szyfrowane WPA2),
mającym 768, a mogącym max 2GB pamięci)

> Faktycznie, a co by było gdyby szukać w 1.5 mln wiadomości w grupie..

Musiałbym użyć innego czytnika. Nie nabijaj się, że taką ilość podałem, tak,
są grupy z ponad milionem (nawet i ponad dwa) wiadomości i trzeba mieć łatwy
dostęp do wszystkich. OE też ma problemy, ale po kawałku dają się obejść,
choć potrzeba nieco mozołu. TB zaś utykał tak mocno, że obejście stało się
nierealne (1). Przede wszystkim nie pyszczy nonstop o skrypty, którym się
rzygło, wróć, stanęło. OE nie jest ideałem, ale jego jestem w stanie
opanować.

> A czemu filtry wyświetlania tego nie załatwiają u Ciebie?

Bo filtry to dotatek (bądź co bądź użyteczny) do podstawowej
funkcjonalności. W TB mogę to załatwić wyłącznie filtrami, w OE zarówno
normalnie, jak i też filtrami.

> I bardzo słusznie że jest to zautomatyzowane, wygodnie i szybko. Jak
> chcesz ręcznie to możesz to zrobić przed zatwierdzeniem konfiguracji
> konta.

Nie ganię tej funkcji, po prostu wolalbym, aby program spytał się o chęć jej
użycia ZANIM przystąpi do autokonfiguracji.

> No pewnie :)

Być może... nie mam jakoś weny do kwaszenia się ze szczegółami, próbowałem
przeptaszania różnych opcji, gó^Huzik...

> BTW.
>
> Ja np kombinuje teraz z katalogami. Niestety tyle już urosło pozycji
> (robię na laptopie), że ulubione czy tam pogrupowane itd, nie mieszczą mi
> się na jednym ekranie i jest pasek przewijania. Kombinuje z folderami, al
> jak nic nie wykombinuj, to przesiądę się na każdy program osobno do mail,
> RSS i Usenet. Czego właściwie bym nie chciał, bo lubię (muszę?) mieć
> wszystko w jednym miejscu, ale ergonomicznie i estetycznie (wiem, za dużo
> wymagam :) ).

WIem, że ma to wszystko Opera, ale wiele na ten temat nie powiem, gdyż
używałem jej do maili/newsów sporadycznie, zawsze coś nie pasowało. Więc ani
nie doradzę, ani nie zasugeruję na "nie". Czekam na dwunastkę i wtedy
sprawdzę, na wersji finalnej.

(1) Gdy OE wciągnie b. dużo nagłówków, to i on zaczyna kwasić. Co jakiś czas
w trakcie można program gwałtownie wyłączyć, albo odciąć net, przejrzeć co
się już pobrało, wyłuskać co potrzebne, wywalić co niepotrzebne, gdy plik
folderu urośnie do 2 giga (zanim!) skompaktować, potrafi to długo trwać, ale
jest w miarę przewidywalne. Potem znów można uruchomić dociąganie kolejnych
nagłówków i poobrabiać, aż dojdzie się do końca. Max. tak potraktowany
przeze mnie folder mia ok. 2.5 mln wiadomości. A w całości, to tak do
śjakieś 500 tysięcy, zależy jak szybki i mocny jest komputer.
Podobne sztuczki w TB okazaly się niemożliwe. Wiadomość odfiltrowana nie
znika... A usunięta z listy tak.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)