Re: USBASPI DOS Driver; oraz plik config.sys

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Nov 2011 - 22:58:56 MET

1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
> tu mnie masz :)
> że konsola, to nie dos - wiadomo;
> sądzilem wszakże, że srodowisko konsoli jest to (wobec podobnej bardzo
> skladni operacji, rodzaju mozliwych operacji)"coś", co ma zastapic dos i
> poza tym: ma taka naturę, że "wszystko" co ma funkcjonowac w dos będzie
> konsole odbieralo jako dos, czyli, że konsola jakby emuluje dos. Ergo:
> jesli jakis sterownik ma dac dostep w klasycznym dos, da taki dostep w
> srodowisku konsoli *)

Ale po co ma emulować jakiś system z lat 80-tych? Dlaczego ma zastępować
DOS? To jest konsola odzyskiwania a nie system do pracy z programami
DOSowymi. Emuluje tylko w tym względzie, że niektóre polecenia są podobne.

> btw:
> zalozmy, że via windows instaluje konsole.
> restart i boot z wyborem konsoli.
> albo inaczej: bootuje z plyty cd zawierajacej konsole.
> - jesli powyzej*) nie mam w ogole (?) racji, to czym jest srodowisko
> zabootowane na starcie jako konsola, skoro z sys. windows nic nie zostalo
> zainicjowane?

Ależ zostało: jądro, sterowniki, powłoka. Nie ma sieci, okienek, usług.

> ok, wobec tego czy jest metoda, by permanetnie, jedną operacją, miec na
> stale dostep do usb "w srodowisku konsoli" (albo tej z boot-cd, albo
> zainstalowanej w windows i wybieranej na starcie)?

Nie wiem. Jeśli konsola miałaby swój plik autoexec.nt to tam można by
wpisać.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/