Re: [xp sp3] Drukarka sieciowa Lexmark, a PCL i PS.

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Mon 21 Nov 2011 - 12:54:21 MET

Użytkownik "_THX." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jaddf3$oid$1@inews.gazeta.pl...
> Instaluję drukarkę Lexmark x364dn jako sieciową ethernetową pod własnym
> adresem IP.
> Ze sterownikiem PCL nie ma żadnego problemu i drukowanie przez sieć śmiga,
> natomiast mimo instalacji sterownika PostScript, system z drukarką PS3 nie
> umie się skomunikować (nawet strona testowa nie idzie, brak komunikacji).

Miałem przypadek z drukarką sieciową - ni cholery nie szło jej zainstalować
na jednym z komputerów.
Długo się woziłem, a przyczyna była prosta - komunikację INSTALATORA z
siecią blokował... antywirus, Eset OIDP, czyli też NOD32, z wykupioną przez
użytkownika licencją, zatem odpadała zmiana na inny AV. Aby dokończyć
instalację, musiałem wyłączyć uruchamianie usługi AV, na szczęście obyło się
bez odinstalowania, czego bym bardzo nie chciał. Po wyłączeniu odpalania AV
instalacja ruszyła z kopyta, po instalacji wystarczyło włączyć AV ponownie i
dopisać mu regułki, co zajęło może 5 minut. Najciekawsze, że AV nic nie
meldował, że liberum weto założył na jakieś pakiety w sieci.
Może u Ciebie tak jest?

> We właściwosciach drukarek (Ports) widzę, że wersja sterownika PS jest
> podłączona jako LPT1, a nie jako Enhanced TCP/IP Port.
> Tyle, że żadnej opcji wyedytowania tego LPT1 do sieciowej nie widzę.
> 'Add Port' tez nie idzie (komunikat: serwer druku jest zainstalowany,
> chodzi
> o zainstalowany już PCL).
> Przy instalacji sterowników (programem instalacyjnym, który instaluje
> obydwa
> sterowniki i PCL i PS na raz) oczywiście instalowałem jako sieciową.
> Ki czort??

Jak pisałem, zobacz, czy jakiś AV, lub FW nie blokuje komunikacji w sieci.
Niby coś-tam-z-czymś-innym-gdzieś się widzi, ale tylko biernie, gdy
przychodzi do działania, widoczność znika, lub zaburza się. Pingi i
traceroute chodziły, tym dłużej szukałem w moim przypadku. AV/FW potrafią
być wredne, oj potrafią. Niedawno ratowałem kompa, gdzie przypadkowo wlazły
dwa AV jednocześnie. Nie było łatwo to wyprostować... taka wredota, ale
innym razem o tym; nie daj się zwieść, że programy widzą drukarkę,
zdecydowanie sprawdź komunikację pod kątem jej blokowania.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)