Re: [Total Commander] Narzędzie wielokrotnej zmiany

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sat 05 Nov 2011 - 19:45:33 MET

Użytkownik "OMSON" <omson@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:j939ff$k03$3@news.onet.pl...
> Jak zmienić nazwy plików w szyku: xxxx_x.xxx, gdzie dwa ostatnie znaki
> przed rozszerzeniem powinny być inne (ilość znaków przed podkreślnikiem
> nie jest stała)? Nie potrafię rozgryźć helpa...

Załóżmy, że chcesz tak ponumerować pliki. W polu Nazwa piszesz [N1-x][C], po
prawej zaznaczasz numeruj od y, krok co z.
w miejscu x podajesz liczbowo ile początkowych znaków z nazwy ma zostać
zachowanych, w y podajesz numer początkowy, możesz też podać go przy C, ale
będzie mniej "sterowny", krok podajesz w z. Pamiętaj, wielkość liter jest
istotna. Możesz też zdjąć matrycę do zmiany nazwy, choć to jest nieco
schowane w menu.
Na bieząco masz podgląd wyników zmian, przed przemianowaniem.

Załóżmy, że masz pliki
ABCDEF.XYZ
ABCDOA.XYZ
ABCDXC.XYZ

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/53513e445ed6584e.html

Zaznaczasz je i naciskasz CTRL-M, wychodzi okienko, które ustawiasz tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cecb3ba6d2e02994.html

Po naciśnięciu START zawartość okna zniknie. Jeśli zorientujesz się, że źle
zrobiłeś zamianę, to możesz nacisnąć COFNIJ i zmiany zostaną porzucone.
Jeśli nie, to efekt końcowy będzie taki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8129f36681384b88.html

Oczywiście, to narzędzie ma daleko większe możliwości, poza tym można je
owtyczkować (o ile dobrze instrukcja zeznaje).
Podałem jeden z wielu możliwych sposobów jego użycia. Jest ono na tyle dobre
(choć nie twierdzę, że nie ma lepszych, są na pewno), że spokojnie spełnia
moje wymagania.

Jeśli długość nazwy jest różna, chcesz ją zachować, wraz z różnymi
początkami, nieznacznie modyfikujesz procedurę. Zakładam, że chcesz zrobić
to samo, więc, na początku jest np. tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5727e5f09fc813e3.html

Następnie wywołujesz narzędzie i ustawiasz je tak:
(podwójny minus tworzy matrycę ciągu do danej pozycji liczonej od końca,
czyli możesz łatwo obciąć jednakową ilość znaków niezależnie od długiści
nazwy)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6053d57310bf8b9b.html

Wynik jest taki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/db7b1accc0f917fd.html