SSD - jaki windows?

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Thu 03 Nov 2011 - 18:56:25 MET

Dysk HDD pada :(
Wiec przy obecnych cenach HDD skusilem sie na cos nowego, 60GB SSD.

I teraz co zainstalowac? Walczyc z XP i dopasowywac go do SSD? Problem
juz zaczyna sie na etapie tworzenia partycji (align nie dziala w
diskpart - jakis zamiennik?) Potem trzeba recznie wylaczac rozne rzeczy
(ze niby optymalizowac pod SSD).

Ale XP jest fajne, bo system z wszystkimi proggsami co potrzebuje
zajmuje 15GB wiec na tej 60-tce zostalby "luz" na przyszlosc.

No i z drugiej strony jest Win7. Obsluga SSD jak potrzeba - wykrywa,
obsluguje TRIM (cokolwiek mi to da), samo wylacza uslugi nieoptymalne
dla SSD. Jest "kompatybilne z SSD".

Tyle, że wersja 64-bit zajmuje 20GB (sam system, moj XP zajmuje 4GB)
wedle tego co sprawdzilem na necie. Programy pewnie tez beda wieksze.
Czyli na bank ponad polowe dysku zajmie mi system i programy...

Ktoś może doświadczony może wypunktowac plusy i minusy XP vs 7 na SSD?