Re: Command line - jak zatrzyma膰 realizacj臋 skryptu?

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 27 Oct 2011 - 23:43:51 MET DST

Dnia Thu, 27 Oct 2011 20:12:36 +0200, Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂(a):

> Tacy czarodzieje raczej si臋 nie pojawi膮. Zr贸wnoleglanie jest
> fajne i b臋dzie cz臋stsze wraz z pojawianiem si臋 lepszych na-
> rz臋dzi programistycznych, ale tak naprawd臋 niewiele proble-
> m贸w da si臋 w spos贸b satysfakcjonuj膮cy i op艂acalny zr贸wnoleg-
> li膰.

Nie da si臋 ukry膰 niestety.

> Nacisk na coraz wi臋ksz膮 liczb臋 rdzeni (idzie w t臋 stron臋
> przede wszystkim AMD -- wolne przetwarzanie sekwencyjne,
> ale wysoka wydajno艣膰 r贸wnoleg艂a) nie da wi臋kszego prze艂o偶e-
> nia na wydajno艣膰. Za to ludzie uruchamiaj膮cy wiele zada艅
> jednocze艣nie skorzystaj膮 na wielordzeniowo艣ci du偶o.

Serio? Cz臋sto widzisz, by kto艣 jednocze艣nie kompresowa艂 dokumenty, kodowa艂
video, robi艂 OCR na pot臋偶nym dokumencie i obrabia艂 zdj臋cia? I ogarnia艂
jednocze艣nie co si臋 dzieje w kt贸rym programie? Bo cho膰 owszem - niekt贸re
zadania uruchamia si臋 na zasadzie 鈥瀘dpalam, niech si臋 mieli, interakcji nie
wymaga, si臋 sko艅czy jak si臋 sko艅czy鈥, to robienie za jednym zamachem
szparowania w Photoshopie i kontroli wygenerowanego dla drukarni z InDesigna
PDFa jest IMVHO awykonalne.

> Problem w tym, 偶e wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w nie stara si臋 uruchamia膰 kilku
> rzeczy naraz.

Tych ma艂o 艣wiadomych kupuj膮cych np. laptopa w markecie? No kto jak kto, ale
oni to na dzie艅 dobry dostaj膮 cz臋sto i g臋sto taki zestaw potrzebnych inaczej
rzeczy, 偶e jak si臋 rozwinie zasobnik systemowy, to oczy d臋ba staj膮. :D

Ci bardziej 艣wiadomi ju偶 cz臋sto wiedz膮, czego potrzebuj膮 sporadycznie, a z
czego korzystaj膮 na tyle cz臋sto, 偶e zamykanie i ponowne uruchamianie za
kilka minut 艣rednio fajne jest. Ci cz臋sto moim zdaniem skorzystaj膮 na
wi臋kszej ilo艣ci dost臋pnej pami臋ci wspartej ewentualnie u偶yciem dysku SSD,
ni偶 przesiadk膮 z dwu- na cztero- czy sze艣ciordzeniowy procesor.

> Ja jestem bardzo zadowolony z mojego 3-rdzeniowego procesora
> bo w czasie realizacji oblicze艅 na dw贸ch rdzeniach mog臋 bez
> wyra藕nego spowolnienia pracowa膰 czy bawi膰 si臋 korzystaj膮c z
> trzeciego. Ale ju偶 6-rdzeniowy procesor niewiele by mi da艂 --
> poza ewentualnie mo偶liwo艣ci膮 przerzucenia moich oblicze艅 na
> 4 czy 5 rdzeni.

Je偶eli da si臋 je zr贸wnolegli膰 - to dlaczego by nie. Z drugiej strony wcale
bym si臋 nie zdziwi艂, gdyby 6-rdzeni wcale specjalnego skoku nie da艂o w
por贸wnaniu z kart膮 graficzn膮 ze 艣redniego segmentu (o ile da艂oby si臋 j膮
zaprz膮c do oblicze艅 tych danych).

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]