Re: W7 - konwersja dysku podstawowego na wymienny

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 18:47:50 MET DST

In news:1llgt64t5g9oa$.1ho0ovl4sfu9d.dlg@40tude.net,
*Marek* <precz@spamowi.com> typed:

> Ok, czyli z tego wynika, że albo używam RAID0 albo AHCI, który z kolei
> umożliwia hotplugowanie. Prawda? Jeśli włączę AHCI, to rozleci mi się dysk
> zbudowany na RAID0 przynajmniej w sensie możliwości korzystania z niego.
> Dobrze rozumujÄ™?
>
> Jakim więc cudem przez rok czasu korzystałem z hotplugowania a komputer od
> samego początku był na RAID0 zrobiony?
>
> Aby wszystko było zrozumiałe to włączenie opcji eXtreme Hard Drive
> powoduje, że opcja niżej czyli PCH SATA Control Mode ustawi się na
> RAID(XHD) i nie będzie można tego zmienić. Wyłączenie wcześniejszej opcji
> [...]

WÅ‚Ä…cz "hotplug" w BIOSie nie tylko dla eSATA, ale i dla SATA.
lub
Dodaj uprawnienia dostepu dla "SYSTEM" do galezi rejestru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\ALCACR\{c93aec0c-808a-11d3-9ce8-0060088d7801}\000E50...
oraz
w wlasciwosciach dysku zaznacz "Zezwól na wyłączanie tego urządzenia w celu
zaoszczędzenia energii"?

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx