Re: W7 - konwersja dysku podstawowego na wymienny

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 18:33:31 MET DST

Dnia Mon, 24 Oct 2011 17:56:54 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> XHD to po prostu RAID-0. Co do AHCI:
> http://www.manualowl.com/m/Gigabyte/GA-P55A-UD3R/Manual/207483?page=50

Ok, czyli z tego wynika, że albo używam RAID0 albo AHCI, który z kolei
umożliwia hotplugowanie. Prawda? Jeśli włączę AHCI, to rozleci mi się dysk
zbudowany na RAID0 przynajmniej w sensie możliwości korzystania z niego.
Dobrze rozumujÄ™?

Jakim więc cudem przez rok czasu korzystałem z hotplugowania a komputer od
samego początku był na RAID0 zrobiony?

Aby wszystko było zrozumiałe to włączenie opcji eXtreme Hard Drive
powoduje, że opcja niżej czyli PCH SATA Control Mode ustawi się na
RAID(XHD) i nie będzie można tego zmienić. Wyłączenie wcześniejszej opcji
odblokuje możliwość dokonywania zmian w tej opcji.

Po drugie - właśnie sprawdziłem - dysk do robienia kopii mam podłączony do
portu 9 na stronie 21:

http://www.manualowl.com/m/Gigabyte/GA-P55A-UD3R/Manual/207483?page=21

czyli do SATA3 a on nie podlega (chyba) wcześniej omawianym opcjom?