Re: Win7+WinXP - problemy z otoczeniem sieciowym (grupą roboczą) i udostępnieniem drukarki

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Mon 26 Sep 2011 - 13:28:18 MET DST

Użytkownik Latet napisał:
> [...]
> Win7 na laptopie widzi w otoczeniu sieciowym tylko samego siebie.
>
> Nazwa grupy roboczej na obu kompach oczywiście jest taka sama.
> Ponadto pod Win7 wyłączyłem też konieczność stosowania hasła przy
> udostępnianiu (to konieczne, bo zanim to zrobiłem - z XP mogłem widzieć
> udostępnione foldery, ale nie mogłem w nie wejść) - zarówno do XP jak i
> do Win7 loguję się użytkownikami bez haseł.
>
> Jak wspomniałem w pierwszym zdaniu - wiem, że da się zrobić, aby Win7
> "widział" w otoczeniu sieciowym kompa z WinXP wraz z jego udostępnionymi
> zasobami, ale teraz nie wiem jak to zrobić...

Upewnij się za pomocą np. skanera portów nmap że win7 może się połączyć
z portami UDP 137 i TCP 139 komputera z winxp. Jeśli tak i mimo to nie
widzisz w otoczeniu sieciowym dwóch komputerów sprawdź[1] czy win7 jest
master browserem. Jeśli tak wyłącz mu taką możliwość[2].

> P.S. Co to jest ta cholerna "Homegroup" i jak siÄ™ ma do grupy roboczej?
> To chyba dwa niezależne "poziomy" dostępu?

Nowy, działający w IPv6 odpowiednik usługi File and Printer Sharing
rozwiązujący takie problemy jak twój. [3]

1.
http://scottiestech.info/2009/02/14/how-to-determine-the-master-browser-in-a-windows-workgroup/#more-1
2. http://www.pctools.com/guides/registry/detail/54/
3.