Win7+WinXP - problemy z otoczeniem sieciowym (grupą roboczą) i udostępnieniem drukarki

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat 24 Sep 2011 - 14:01:04 MET DST

Witam,

*Najgorsze jest to, że razu już to zrobiłem, a teraz (po przeinstalowaniu
Win7) - nie mogę.

Są w domu dwa kompy podłączone równoprawnie do routera - pecet z XP i laptop z
Win7.
Do peceta z XP podłączona jest przez USB drukarka, którą chcę udostępnić przez
sieć laptopowi.

Niestety, otoczenie sieciowa i udostępnianie (plików i drukarek) działa jakby
tylko w jedną stronę, tzn. z poziomu XP "widzę" foldery udostępnione na lapku z
Win7 (z prawem do odczytu i zapisu), ale odwrotnie - nie.

WinXP "widzi" w otoczeniu sieciowym dwa kompy - siebie oraz laptopa. Win7 na
laptopie widzi w otoczeniu sieciowym tylko samego siebie.

Nazwa grupy roboczej na obu kompach oczywiście jest taka sama.
Ponadto pod Win7 wyłączyłem też konieczność stosowania hasła przy udostępnianiu
(to konieczne, bo zanim to zrobiłem - z XP mogłem widzieć udostępnione foldery,
ale nie mogłem w nie wejść) - zarówno do XP jak i do Win7 loguję się
użytkownikami bez haseł.

Jak wspomniałem w pierwszym zdaniu - wiem, że da się zrobić, aby Win7 "widział"
w otoczeniu sieciowym kompa z WinXP wraz z jego udostępnionymi zasobami, ale
teraz nie wiem jak to zrobić...

Pamiętam też sprzed roku, że jak już Win7 "zobaczy" kompa z XP i jego drukarkę,
to instalacja tej drukarki jako sieciowej będzie jakaś pokomplikowana, z powodu
driverów dla Win7... Nie pamiętam właściwej kolejności korków w takiej
systuacji.

P.S. Co to jest ta cholerna "Homegroup" i jak się ma do grupy roboczej? To chyba
dwa niezależne "poziomy" dostępu?

Dzięki,

latet