Re: Wyłaczyć User Account Control pod Vista Ultimate dla konkretnego programu

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Tue 20 Sep 2011 - 19:38:57 MET DST

Użytkownik Pszemol napisał:
> Windows Vista Ultimate 32bit, konto normalnego usera, nie admina.
> User Account Control (UAC) włączony świadomie i celowo :)
>
> Chcę uruchomić program użytkowy, niestety jest "niepodpisany".
> System mi krzyczy że "niezidentyfikowany program chce dostać dostęp
> do mojego systemu" - ok, rozumiem że trzeba podać hasło admina
> aby zmusić system do uruchomienia nieznanego programu...

Nie chodzi o podpis cyfrowy tylko program po prostu wymaga podwyższonych
uprawnień do działania.

> Problem jest taki, że ja tego programu używam kilka razy dziennie...
> I nie chcę za każdym razem męczyć się z wyskakującym okienkiem
> pytającym o hasło admina.

Niestety jeśli rzeczywiście pracujesz na koncie typu standardowy
użytkownik jedyne co możesz zrobić to uruchomić program raz i go nie
zamykać aby nie musieć go ponownie uruchamiać. Alternatywnie zmień typ
konta na Administrator aby zadziałały sposoby podawane przez
przedpiśców. Na Viście nie poświęcasz przez to bezpieczeństwa bo konta
typu administrator także domyślnie mają te same uprawnienia co
standardowy użytkownik i podobnie działa UAC z tą różnicą że standardowo
nie wymaga hasła tylko kliknięcia w odpowiedni przycisk.

> Nie chcę też zmienić swojego roboczego
> konta na konto admina ani wyłączyć User Control bo chcę korzystać
> z tych zabezpieczeń dla innych, rzeczywiście nieznanych programów.

Akurat na standardowym użytkowniku wyłączenie UAC spowoduje całkowitą
niemożność podwyższenia uprawnień dla programu.

--
Piotr Borkowski