Re: NTFS: dlaczego akurat klaster 4KB?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sun 11 Sep 2011 - 18:52:03 MET DST

Użytkownik "Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> napisał w wiadomości
news:j4i9em$731$1@news.onet.pl...

> zapisu komorek dlatego kontroler SSD dba o takie ulozenie danych w
> komorkach pamieci zeby byly rownomiernie zapisywane, tak wiec ten sam

To napisałem innymi słowami.

> plik zapisany 2 raz nie koniecznie bedzie lezal w tych samych komorkach
> pamieci NAND.

To, domyślnie, też...

> Ale coz mozna oczekiwac po debilnych uzyszkodnikach karmionych belkotem
> merketoidowym ktorzy ten belkot powtarzaja nie majac zadnej fachowej
> wiedzy o faktycznej budowie takiego dysku SSD i jego oprogramowaniu?

Czyżby taki dysk był inaczej widziany od strony komputera, niż tradycyjny?
Znakiem tego, nie trzyma standardów ATA... Nie wnikam w to, co głębiej
siedzi, ale uważam, że jakkolwiek dyski SSD i HDD różnią się totalnie, ale
dla mnie z zewnątrz obsługa spod starszego systemu, nie oprogramowanego pod
tym kątem, powinna być identyczna, wsadzając SSD w miejsce HDD nie
powinienem IMO idczuć różnicy. Ewentualnie system wykrywając taką zmianę (a
czemu nie, nawet zmianę rozmiaru woluminu pyskuje przy starcie... i dobrze,
nie umknie mi, gdyby coś potajemnie ją zrobiło) doinstalowuje stosowne
sterowniki, dzięki czemu komfort pracy z takim dyskiem jeszcze wzrasta.

Ja wiem, że elektronika dysku dba o równomierne rozłożenie zapisów, dzięki
czemu trwałość nośnika (niestety, mała, spójrzmy prawdzie w oczy, wiemy
dlaczego) zwiększa się, przez to też np. defragmentacja nie jest aż tak
istotna (dlaczego ją stosuję i polecam mimo tego, jużś pisałem).

Rozumiem, że dysk SSD, ze względu na konstrukcję, musi mieć odpowiednio
zorganizowane dane, nawet nie wyobrażam sobie, by to szło na żywioł. Nie
nazwał bym tego jednak systemem plików... Tym bardziej, dysk nie tłumaczy
NTFS-a na swój system (conajwyżej, jeśli, to zrobi to sterownik, jego to
zadanie, nie dysku), choćby też z tego powodu, że nie operuje po nazwach
plików, a (jako rzecz widoczna z zewnątrz) na numerach sektorów, jak obecne.
Inna sprawa, co się wiąże z niuansami konstrukcyjnymi danego urządzenia,
warto wykorzystać dodatkowe możliwości. Nie bardzo jednak sobie wyobrażam,
żeby przez to działania wg standardu miały nagle wyglądać inaczej, "bo to
dysk SSD".

--
Proszę, podpisz petycję...
http://www.petycje.pl/petycja/7778/