Re: NTFS: dlaczego akurat klaster 4KB?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sun 11 Sep 2011 - 11:30:47 MET DST

Użytkownik "Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> napisał w wiadomości
news:j4gkvp$vu4$2@news.onet.pl...
> Pewnie jakies znaczenie ma bo system SSD musi tlumaczyc NTFS na wlasny
> system plikow.

Nowość? Dotąd było wiadome, że elektronika zarządzająca dyskiem dba o
równomierne rozłożenie zapisu, aby przedłużyć trwałość urządzenia, żaden ze
znanych mi opisów nie traktuje o "wewnętrznym systemie plików", choćby
dlatego, że dyskowi kompletnie wisi, jaki on jest, fizyczna komunikacja
komputera z dyskiem, to odczytaj dane z sektora o adresie xyz, czy zapisz
dane w sektorze abc, nie spotkałem się jeszcze, żeby fizyczny komputer,
wydawał do fizycznego dysku polecenie "mam plik DUPA.TXT, zapisz go", bądź
"Masz plik DUPA.TXT, odczytaj go". To w innym miejscu się dzieje.
Więc nawet jak takowy system "wewnętrzny" w takim dysku jest, to żadne
tłumaczenie z jednego na drugi nie zachodzi.
Mylę się? Niech mnie grupa poprawi...

--
Proszę, podpisz petycję...
http://www.petycje.pl/petycja/7778/