Re: [ot] dwa sygna³y ze SMART, "Reallocation Event Count" + temperatura

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sun 28 Aug 2011 - 03:54:03 MET DST

Araneus Diadematus in news:4e59695a$1@news.home.net.pl
[.............]
>> (05) ====>Reallocated Sector Count 100 100 5 0
>> Ok
> Brak realokowanych...

co pewnie jest srednia prawda, bo victoria (jako jedyna z kilku softow, ale
tutaj pokazuje tylko dwa) jednak melduje jeden relokowany. z sieci
wyciagnalem wniosek, by zdecydowanie wierzyc victorii.

> O, to siê maszynka napracowa³a, ¶jakie¶ 2.5 roku ciurem, tak w du¿ym
> przybli¿eniu.

¿e w swoim ¿ywocie laptop mial taki epizod, ¿e go nie wylaczano tak dlugo?
bo przeciez nie teraz (regularnie wylaczany)?

pisuj± tak:
"Ilo¶æ godzin w stanie zasilnia. Warto¶æ RAW atrybutu odpowiada ³±cznej
ilo¶ci godzin (lub minut, sekund, w zale¿no¶ci od producenta)
przepracowanych przez dysk.

- "ilosc godzin w stanie zasilania..." hmm... No wlasnie, poniewaz od trzech
ponad lat jest standardowo w³/wy³, to zdaje sie, ¿e moze to dotyczyc
przeszlosci.

Ja s±dzê, ¿e to jednak 19042 SEKUND od ostatniego w³±czenia. Nic nie
szkodzi, ¿e Power On _Hours_ , moze zbierac w sekundach [milisekundy
odpadaja]. Wowczas to okolo 5 h. Juz blizsze rzeczywistosci.

> Widaæ, ze maszyna spracowana, wygl±da mi na dysk, co automatycznie
> parkuje g³owice, gdy jest nieaktywny, s³ychaæ to jako do¶æ
> charakterystyczne stukniêcie po ok. 5 sekundach nieaktywno¶ci dysku.

no ma swoje lata, ma.
ale stukniecia nie slychac.

> Warto¶æ nierzeczywista...

tutaj victoria glupieje; jednak.

> Normalnie spracowana (d³ugo by³ i mocno uzywany ten dysk) maszyna, ju¿
> nie m³odzik, ale jeszcze w ca³kiem dobrej kondycji. Powinno jeszcze
> d³ugo pochodziæ.

stary dobry compaq armada.

> Choæ warto¶æ disk shift nie nastraja zbyt pozytywnie,

na obrone jest tutaj tylko to, ¿e to raczej nie jest parametr krytyczny;
co-by-przez-to-nie-rozumiec...

idealna cisza.