Re: Błąd systemu plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Aug 2011 - 02:33:03 MET DST

Dnia Sat, 20 Aug 2011 21:46:21 +0200, Remek napisał(a):

> Uruchamiając
>
> Dzięki za szybką reakcję. Tak zrobiłem z chkdsk i podobnie ze scandiskiem, a
> mimo to Gost pokazuje błąd. W oknie Ghosta pokazuje sie jakas mała partycja
> zarezerwowana, czy coś takiego. Nie jestem pewien nazwy bo akurat leci
> wykonywanie kopii (mimo błedu). I jakiś czas to potrwa jeszcze. Czy tak ma
> być? Ta partycja jest potrzebna? Chcę sformatować C i zainstalować XP. Czy
> ewentualnie kopia z błędem pozwoli na odtworzenie WIn 7? Przepraszam za
> lamerskie pytania, ale to nie mój laptop z Win 7, którego pierwszy raz widzę
> [...]

Trudno powiedzieć, jaki to błąd. Większość błędów NTFS dotyczy mało
istotnych spraw typu źle ustawione uprawnienia. Ale może to być równie
dobrze uszkodzony sektor.

Takie "uparte" błędy eliminuje się poprzez uruchomienie chkdsk /r c: z
poziomu Konsoli odzyskiwania, czyli spoza partycji systemowej.

Ta mała (100 MB) partycja jest partycją startową i jednocześnie partycją
naprawczą dla Windows 7. Jeżeli chcesz przejść na XP, to jest Ci ona
zbędna, ale proponuję ją pozostawić, bo to, że jest umieszczona na
początku dysku, ułatwia prawidłowe spozycjonowanie początku partycji
systemowej, pozwalając na osiągnięcie nieco wyższej wydajności.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/