Re: 'Czysta' instalacja XP sp3 na notebooku.

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 15:44:48 MET DST

Użytkownik "_THX" <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:j1u0e4$47o$1@inews.gazeta.pl...
> Jeszcze raz powoli poproszę ;-)
> Czyli spod instalatora zakładam sobie tylko primary (powiedzmy 80 GB)?
>
> Z tym przekopiowaniem instalki na HD (ale raczej nie na c;!) to mam taki
> m.in. zamysł, że czasem system w najmniej oczekiwanym czasie (np, podczas
> wakacji na Pernambuco) umie zażyczyc sobie "Instert Sytem Disk" ;))
> I ma gdzieś w swojej pamięci (no w rejestrze ;)) ścieżki dostępu, więc jak
> polecę instalacją z CD-ROM z założoną jedną partycją c:, to się
> skurczybykowi
> zafiskuje scieżka CD-ROM d: jako żródło systemu, i do us...ej smierci
> [...]

To zrób inaczej, ja tak ostatnio robię z komputerami w firmie. Wymaga to
płytki bootującej MS-DOS lub pendrive. Załóż partycję systemową FAT32, uczyń
ją aktywną i startową dla MS-DOS (polecenie sys C:). Powinny też tam znaleźć
się pliki himem.sys, emm386.exe i smartdrv.exe. Plik config.sys powinien
zawierać nast. polecenia:
device=himem.sys
dos=high, umb
device=emm386.exe neoms
Następnie załóż drugą, również FAT32, na którą przekopiuj katalog i386 z
płytki instalacyjnej, będzie to docelowa D:. Potem odpal komputer z partycji
C: uruchom smartdrv.exe, następnie wykonaj polecenia:
d:
cd i386
winnt
Instalator zapyta się jeszcze o położenie plików instalacyjnych (potwierdź,
że ma to być D:\i386) następnie po przekopiowaniu plików rozpocznie się
normalna instalacja, podczas której wybierz jako dysk systemowy partycję C:
i pozwól ją instalatorowi przekonwertować na NTFS.
W ten sposób ścieżka instalacyjna będzie wskazywała na D: system będzie
siedział na C:, a resztę dysku podziel już spod zainstalowanego systemu.

JoteR