Re: Wyniki defragmentacji (było:Podział na partycje bez utraty danych)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 04 Aug 2011 - 22:54:28 MET DST

Dnia Thu, 4 Aug 2011 15:45:19 +0200, USER0 napisał(a):

> Przy tej metodzie mam problem.
> diskmgmt.msc po podświetleniu owych 100 GB otworzył Kreatora nowych partycji.
> Po zaznaczeniu, że partycja ma być podstawowa i że ma zajmować cały dostępny
> obszar (czyli 102399 MB), w następnym oknie pojawiło się polecenie przypisania
> litery.
> Czy mam zaznaczyć : Przypisz następującą literę dysku i tu jest następna litera
> po ostatniej zajętej w starym systemie
> czy: Nie przypisuj litery dysku
> Nie będę działać dalej do momentu otrzymania odpowiedzi, bo nie chcę zrobić coś źle.

Przypisz pierwszą wolną. Nie ma to w tej chwili żadnego znaczenia, gdyż
to przypisanie zapisze się wyłącznie w rejestrze aktualnie działającego
systemu.

> Ponadto nie rozumiem dlaczego przy tej metodzie będzie pewność, że nowy system
> będzie całkowicie samodzielny, a jak rozumiem, wg Ciebie, przy metodzie Jacka takiej
> pewności by nie było.

Zabieg z zakładaniem partycji spod systemu operacyjego i z odpięciem
starego napędu ma dwa zadania:
a/ żeby instalator nie wybrał sobie czasem starego napędu jako
startowego, przez co nowy system nie stałby się w pełni samodzielny,
b/ żeby partycja przeznaczona pod system operacyjny NA PEWNO otrzymała
literkę 'C'. Co nie zawsze się musi sprawdzić, gdy taką partycję
założymy z poziomu instalatora. To jest jeden z częstszych błędów
popełnianych podczas instalacji nowego systemu.

Tak na marginesie problemu b/ można uniknąć w jeszcze jeden sposób; otóż
po założeniu partycji z poziomu instalatora należy koniecznie go
zrestartować (czyli wykonać Ctrl+Alt+Del). Po restarcie instalator z
całą pewnością już prawidłowo przydzieli literkę C do docelowej
partycji.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/