Re: SUKCES - (było: Podział na partycje bez utraty danych)

Autor: USER0 <qwerty_at_qwerty.com>
Data: Wed 03 Aug 2011 - 19:23:12 MET DST

> Jacek opisał co i jak.
> Chyba, że ten dysk ma sektory 4-kilobajtowe. Wtedy trzeba poszukać narzędzia, które "umie" założyć partycję z wyrównaniem.
> Instalator XP tego nie potrafi.

> Zaraz, zaraz. Czyżby ta duża partycja była dyskiem logicznym na partycji rozszerzonej? Bo wygląda na to, że wcale nie zmniejszyłeś
> partycji, tylko założony na niej wolumin. I miejsca na partycję rozruchową nadal nie ma. Możesz wystawić zrzut z Zarządzania
> dyskami?

Było tak.
Dysk SATA o pojemności 931 GB nigdy wcześniej nie był podzielony
na partycje. Po jego zainstalowaniu został na nim zainstalowany system
Win XP Pro przy podłączonym starym dysku systemowym, stąd powstał
na partycji C: starego dysku plik boot.ini. Pozwalał on na wybieranie
który system ma być ściągany. Tak było przez miesiąc, potem z braku
aktywacji zalogowanie się na nowym dysku już nie było możliwe.
W tzw. międzyczasie dysk ten ze względu na dużą pojemność był
wykorzystywany do zapisywania głównie filmów. Nigdy nie było czasu
na to by na bieżąco te filmy przeglądać, edytować i przepisywać na płytki.

Teraz, chcąc zainstalować na tym nowszym dysku system od nowa
i docelowo odczepić się od starego systemu powstała konieczność
przesunięcia partycji z filmami i zrobienia nowej partycji na system.
Dotychczasowy, nieaktywowany tam system usunąłem przez usunięcie
folderów Windows, Program Files, Documents and Settings. Ponadto
na partycji C: starego dysku przemianowałem plik boot.ini. W tej chwili
przy ściąganiu systemu z dysku C: na chwilę pojawia się komunikat
Nieprawidłowy plik BOOT.INI.
Rozruch z C:\windows\.
Nie zauważyłem, żeby miało to jakikolwiek negatywny wpływ na działanie
systemu.

Dzisiaj, podczas działania programem Easeuse Partition Master 8.0.1 Home Edition,
po przesunięciu jedynej do tej pory partycji o 100 GB w prawo i zaznaczeniu
"Apply changes" pojawiła się informacja, że program w celu dalszego działania
musi zrestartować komputer. Tak też się stało, a podczas restartu pojawiło się
okno
EASEUSE Partition Master Boot Mode
a w nim m.in. informacje:
1 operation of 1
Moving and Resizing Partition
Partition Size: 953867 MB ==> 851146MB
Potem napisało, że zakończyło się "Successfully" i system Windows się ściągnął.

Zrzuty zarówno z Zarządzania dyskami jak i z Easeuse dotyczące tego dysku
umieściłem tutaj: http://www.voila.pl/327/h0gt9/?1

Pozdrawiam