Re: Wyniki defragmentacji (było:Podział na partycje bez utraty danych)

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2011 - 13:56:31 MET DST

Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:52:18 +0200, USER0 napisał(a):

> Pytanie: czy istnieje program do robienia obrazu partycji, który w wyniku dałby obraz
> kilkunastokrotnie mnieszy od zawartości obrazowanej partycji? Jeśli tak, to proszę
> o podanie jego nazwy. Byłoby to dla mnie dobre rozwiązanie.
> Obawiam się jednak, że taki program nie istnieje.
Ja nie słyszałem :)

> Wiąże się z tym moja wątpliwość po co w ogóle robić obraz partycji zawierającej
> tylko dane? Rozumiem zalety robienia obrazu partycji systemowej lub ewentualnie
> z innymi programami trudno konfigurowalnymi. Ale z danymi?
Obraz zawsze jest mniejszy o parę procent z różnych powodów. Jest w postaci
jednego pliku co ułatwia manewrowanie nim. Na partycji danych możesz np.
mieć poinstalowane programy. Przeniesienie wszystkich partycji po obrazach
zapewni że po przeniesieniu progsy dalej będą chodzić.
I na marginesie, ja bym żadnym programem nie przesuwał partycji na której
mam ważne dane. Jesli masz tam rzeczy mało ważne to proszę bardzo, i ja bym
użył PM8. Wielu mówi że czasem kaszani ale mnie się to nie zdarzyło na
kilka razy.

--
Jacek