Re: Podział na partycje bez utraty danych

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 20:55:36 MET DST

Dnia Thu, 28 Jul 2011 19:33:12 +0200, USER0 napisał(a):

> Rozumiejąc argumenty przeciw, dla samej wiedzy, proszę o informację jak się
> robi taki obraz i jak można z niego przywrócić system?

Programów tego typu jest od metra i trochę. Część darmowa (np. CloneZilla),
część płatna (Acronis TrueImage Home, FarStone TotalRecovery Pro, Norton
Ghost).

Jak to wygląda? Uruchamiasz program zainstalowany na danym komputerze lub
uruchamiasz komputer ze specjalnie przygotowanego nośnika startowego (płyta,
pen drive), wybierasz opcje dostępne w programie (np. tworzenie kopii
przyrostowych, wykluczenia pewnych typów plików), wybierasz partycję do
skopiowania i docelowe miejsce, gdzie ma być utworzony obraz (co mam
nadzieję jest logiczne - nie może być na tej samej partycji, która jest
kopiowana).

> Ponadto, rozważę jeszcze sprawę partycji systemowej, ale na wypadek wyboru
> wariantu z taką partycją, czy założona wielkość 100 GB nie jest za duża?

Prywatnie mam - przy Viście Business x64 i sporym zestawie programów -
partycję 80GB na system i właśnie te programy. W chwili obecnej jest 8GB
wolnego miejsca. Dane użytkownika, czy ustawienia programów mam
poprzenoszone na drugą partycję (to dodatkowe około 8GB u mnie).

[ Humanity's overrated.            (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]