Re: Bezposrednie polaczenie kablowe w2k i xp.

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 27 Jul 2011 - 16:18:24 MET DST

Dnia Wed, 27 Jul 2011 11:16:32 +0000 (UTC), THX napisał(a):

> Potrzebuję połączyć bezpośrednio (ethernetem) dwa laptopy, jeden W2k Pro,
> drugi XP Pro, celem poprzerzucania i synchronizacji danych.
> Jak najprościej ustawić konta użytkownika, żeby mozliwie wszystko było
> widziane?
> W W2k Pro zdaje się nie ma możliwości udostępniania folderów (na hasło, bez
> konta, tak jak było w W98SE/ME).
> Ale coś mi chodzi po głowie, że w XP Pro taka opcja (bez konta, udostępnienie
> folderów "na hasło") jest możliwa (byłoby najprościej?)?
>
> Rzecz m.in. w tym, że i tu i tam trzeba posychronizować podfoldery
> [...]

Sytuacja podejrzewam wygląda tak:
- komputer A, user A, hasło A
- komputer B, user B, hasło B

Rozwiązanie:
1. Załóż na komputerze A konto użytkownika B z hasłem B
2. Załóż na komputerze B konto użytkownika A z hasłem A
(możliwość logowania lokalnego można wyłączyć w gpedit.msc - przynajmniej w
XP Professional, bo jak to jest w Windows 2000 Professional, to przyznaję
szczerze, ale nie pamiętam).
3. Udostępniasz folder(y) na komputerze A, sprawdziwszy jak ustawione są
uprawnienia dostępu dla użytkownika B
4. Podłączasz się do udostępnionego folderu na komputerze A z komputera B i
robisz co trzeba.

Zerknij zresztą na http://banita.pl/konf/smbudostwinxp.html do działu
„"Nieproste" udostępnianie plików - Windows 2000/XP Professional/2003”

[ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime.            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]