Re: Potrzebna instrukcja instalacji WinXP na SATA (było: Ustawienia w BIOSie ...)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 23:51:47 MET DST

Dnia Thu, 21 Jul 2011 14:47:16 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Ale prawdziwym problemem było tu duże opóźnienie Visty, a
> nie to, czy i kiedy płyty ze zintegrowanym SP się pojawiły
> na rynku.
>
> Decyzja o braku obsługi czegokolwiek poza FDD w instalatorze
> była według mnie jak najbardziej uzasadnioną *marketingowo*
> biorąc pod uwagę, że (niestety ciągle opóźniana) kolejna wer-
> sja Windows miała naprawiać ten defekt.
>
> Pamiętajmy, że wiele decyzji w korporacjach zapada niestety
> z powodów nie-technicznych. Problemy z programami obsługi
> pamięci masowej w czasie instalacji nie dotykają użytkowników
> [...]

Radek - to, że często i gęsto marketing czy dział finansowy decyduje o
pewnych kwestiach, o których - IMVHO - decydować nie powinien, to akurat
rzeczywistość. To, że w przypadku instalatora Windows XP nikt marketingowców
nie puknął w głowę, to druga kwestia. Moim skromnym zdaniem właśnie
marketingowo, to Microsoftowi na dobre nie wyszło. Ty sobie poradzisz, ja
sobie poradzę, mniej zaawansowani użytkownicy poszperają w Google i użyją
nLite. Czasami robiąc sobie krzywdę - na co Joter często ma w zwyczaju uwagę
(nie bezpodstawnie) wskazywać.

W momencie wprowadzania na rynek Visty jaki był przewidywany czas życia XP?
Dajmy na to, że - z powietrza wzięte - cztery lata. Aktualizacja instalatora
tak, żeby miał w swojej bazie sterowniki do co bardziej już popularnych
chipsetów, czy mógł bez problemów przyjmować driver z napędów innych niż FDD
moim skromnym zdaniem byłaby dla Microsoftu korzystniejsza. Szczególnie w
sytuacji, kiedy spora część użytkowników czy to laptopów czy netbooków
decydowała się na downgrade do XP. Ale to tylko moje zdanie, kłócić się nie
będę. Lepiej się piwa napić. :D

[ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne poglądy    ]
[ na zagadnienia naprawdę wzniosłe.                    (Leonardo da Vinci) ]