Re: Potrzebna instrukcja instalacji WinXP na SATA (by這: Ustawienia w BIOSie ...)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 07 Jul 2011 - 21:26:29 MET DST

"Jacek Maciejewski" napisa:

> Acha, nie wiedzia貫m. Sprawdz sobie przy okazji.

Przed chwil sam sprawdzi貫m, bo by貫m ciekaw, co b璠zie w przypadku
za這瞠nia trzech czy czterech partycji. I faktycznie - pierwsza tworzy si
jako podstawowa, a nast瘼ne jako dyski logiczne na partycji rozszerzonej,
za這穎nej w spos鏏 przezroczysty dla u篡tkownika na pozosta造m obszarze
dysku. Dlatego ja zawsze (o ile instaluj z p造tki) zak豉dam instalatorem
tylko partycj systemow, a ewentualne nast瘼ne ju z poziomu diskmgmt.msc,
maj帷 pe軟 kontrol nad tworzon struktur.
Tutaj jest jeszcze inny, dzisiaj ju zapomniany aspekt. W徠kotw鏎ca co
nadmienia, 瞠 jego oryginalna p造tka jest SP1. Je郵i b璠zie z niej
instalowa system, to instalator zobaczy mu tylko pierwsze 128 GiB z ca貫go
dysku. W tym przypadku zak豉danie nast瘼nych partycji z poziomu instalatora
jest zupe軟ie bezcelowe.

JoteR