Re: Potrzebna instrukcja instalacji WinXP na SATA (by³o: Ustawienia w BIOSie ...)

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Thu 07 Jul 2011 - 19:54:16 MET DST

On 06-07-2011 17:15, M.E. wrote:
> W wyniku inspiracji Waszymi odpowiedziami i przegl±du tego, co na ten
> temat mo¿na znale¼æ w Google'ach, dochodzê do wniosku, ¿e potrzebujê:
>
> INSTRUKCJI INSTALACJI WINDOWS XP NA DYSKU SATA krok po kroku.
>
> Informacje znajdywane w Googlach to odpowiedzi na konkretne problemy,
> jak brak floppy, k³opoty z kabelkiem itp.
> Mnie natomiast jest potrzebny opis instalacji od pocz±tku do koñca,
> mo¿liwie
> "³opatologicznie".
>
> Je¶li kto¶ zna adres takiego opisu, to baaaardzo proszê o podanie.
Ja robie tak: podpinam dysk na ktorym ma byc windows do kompa jako
jedyny dysk, zebym czegos ja, albo instalator windowsa nie namieszal.
Ustawiam jako SATA w BIOSie i odpalam instalke windowsa. Po paru
minutach juz widze czy instalator znalazl moj dysk czy nie. Jak tak,
lece dalej, jak nie, internet, szukam sterownikow do danej plyty,
chipsetu, szukam kabla i flopa w szufladach i kombinuje dalej. Zauwaz ze
nawet jesli instalujesz windowsa na "starym" dysku, tj. na takim na
ktorym juz kiedys byl windows, to jesli instalator nie znajdzie tego
dysku, to i tak na nim nic nie zamaze, wiec mozesz z niego odpalic kompa
do poszukiwan sterownika, o ile oczywiscie stary sysytem na tym dysku
wstanie. Co do przelaczania w tryb IDE w BIOS, a po instacji w SATA, nie
trenowalem tego na zywym kompie, nie wiem czy dziala. I jeszcze odnosnie
integrowania sterownikow nLite'm. Mialem ostatnio przypadek ze przy
takim zintegrowaniu sterownikow do SCSI instalator nie widzial dysku na
tym SCSI. Podrzucenie mu tych samych sterownikow z floppa zakonczylo sie
sukcesem. Dokopalem sie do informacji w necie ze bardzo czesto tak bywa.
Tak wiec dla spokoju ducha wykop gdzies w "przydasiach", albo pozycz od
kogos, flopa i ze 3 dyskietki (tak na wszelki wypadek).

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl