[NTG] Problem z rozpoznawaniem certyfikatu eduroam

Autor: OMSON <omson_at_autograf.pl>
Data: Sun 03 Jul 2011 - 03:44:41 MET DST

Z góry przepraszam za NTG - ale nie bardzo wiem, gdzie "uderzyć" po
pomoc (pozwalam sobie nieśmiało zadać pytanie na tej grupie, z racji
koegzystowania w tej społeczności od jakiegoś czasu, a także w
przekonaniu aktywnego uczestnictwa kilku doświadczonych informatyków,
których wiedza wykracza sporo poza zakres tematyczny tej grupy)...
Szukałem już (bezskutecznie) pomocy na stosownym forum i grupie.
Przeszukałem Google i zapoznałem się z większością instrukcji.
Napisałem również do supportu Samsunga.

Do rzeczy: mam problem z rozpoznawaniem certyfikatu głównego Eduroam (w
formatach .crt, .der, .pem) w telefonie Samsung Spice GT-i5700 z
systemem Android 2.1-update1 (jądro 2.6.29). Certyfikaty znajdują się na
karcie mikro SD razem z certyfikatem osobistym w formacie .p12, który z
kolei jest "widziany" a także instaluje się bez problematycznie (stąd,
upatruję problemu raczej po stronie samego Androida). Dodam, że
certyfikaty są na 100% poprawne, gdyż normalnie dało się je zainstalować
na netbooku Dell (Win7SE) i można łączyć się z Eduroamem.
Czy ktoś orientuje się jak ugryźć ten problem?

Pzdr, OMSON

P.S. Pytałem na forum Androida, na grupie GSM, czytałem instrukcje na
stronach uczelni wyższych (niestety dotyczą samej instalacji, która nie
jest trudna - trzeba tylko wskazać ceryfikaty na karcie SD). Nie
znalazłem niczego, co rozwiązałoby problem "widzenia" wspomnianych
certyfikatów i koło się zamyka.