Re: [ot] poszukuje programu do wyswietlania komunikatow przed wylaczeniemwindows

Autor: RD <rd_at_grupy.com1>
Data: Sat 02 Jul 2011 - 14:17:45 MET DST

W dniu 2011-07-01 19:07, Radosław Sokół pisze:

> Można wyświetlić komunikat własnym programem przy zamykaniu
> systemu, ale będzie on w ciągu kilkunastu sekund zamknięty
> automatycznie.
>
> Było takie samo pytanie z pół roku temu lub troszkę dawniej,
> odszukaj wątek. Wnioski były te same (zresztą i ja tam wte-
> dy odpowiadałem).

Przeszukiwałem archiwum już wcześniej i widziałem ten wątek (jeszcze
zanim pisałem na inną grupę - o czym wiesz). Ale tak jak tamten pytający
- ja nie mam zdolności programistycznych, nie jestem w stanie pisać
skryptu, więc poszukiwałem gotowca. No i komunikat wyskakujący, który
znika i system kontynuuje zamknięcie to nie rozwiązanie dla mnie - musi
być zatwierdzenie zamknięcia systemu.

> PS. Możesz wyjaśnić, po co w ogóle takie narzędzie? Zazwyczaj
> jak się zamyka system to się od razu odchodzi od kompute-
> ra i jakiekolwiek komunikaty są bez sensu. Poza tym w za-
> sadzie nigdy nie powinno się zamykać systemu -- od tego
> są uśpienie i hibernacja.

Przyczyna jest dość znana i wielokrotnie wałkowana, ale specjalnie nie
pisałem o niej, żeby nie sugerować rozwiązań.

  Chodzi o wykonanie raportu dobowego na drukarce fiskalnej w miejscu
sprzedaży detalicznej. Osoba obsługująca sprzedaż czasami zapomina
wydrukować raport - są to 4 kliknięcia w ten sam przycisk na drukarce
fiskalnej, a więc jest to prosta czynność i nie zajmująca czasu. I tak,
wiem, że można wykonać następnego dnia przed dokonaniem sprzedaży, ale
cały sęk w tym, że czasami ta osoba zapomina, w trosce o dobrą obsługę
pierwszego klienta następnego dnia i jest problem.

  Wymyśliłem, że zanim zakończy sprzedaż lub zanim rozpocznie sprzedaż
musi włączyć lub wyłączyć komputer. Gdyby udało się przy chęci
zamknięcia systemu "wygenerować" komunikat "wydrukuj raport dobowy" z
bezwzględną koniecznością zatwierdzenia komunikatu (aby sam nie znikał
za kilka-kilkanaście sekund)..
Wówczas problem "odchodzenia" od komputera po kliknięciu zamknij nie
istniałby, tym bardziej, że przy samym wyjściu z pomieszczenia uzbraja
się alarm, który jest obok komputera - a więc komunikat zostałby zauważony.

Pozdrawiam,
Rafał