Re: Przeniesienie Win SBS2003 na nowe dyski

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_wytnijto.onet.pl>
Data: Fri 17 Jun 2011 - 15:18:02 MET DST

news:1tz6wzs5pkvyr$.dlg@kwinto.prv...

> a. Podpięcie nowego napędu, inicjacja jako dysk podstawowy (nie
> dynamiczny!), założenie na nim dwóch partycji podstawowych: jednej o
> wielkości wystarczającej pod SBS i drugiej na backupy danych.
> b. Wykonanie obrazów wszystkich partycji spod działającego Windows przy
> pomocy Drive Snapshot*, zapisując je na partycję backupową bądź
> gdziekolwiek indziej, np. po sieci lub USB.
> c. Odtworzenie obrazów na nowy napęd przy pomocy Snapshota.
> d. Wykonanie w Drive Snapshot spod prawokliku Restore MBR, CheckBoot,
> Activate Partition, a także Clean Disk Signature (koniecznie) - według
> [...]

Dla potomnosci - moze ktos bedzie potrzebowal taka operacje przeprowadzic.
Wczoraj w nocy to zrobielm.

Wiec tak:
1. Najlepiej wejsc do trybu awaryjnego zeby jak najmniej usluig dzialalo.
Trzeba zrobic "Break the mirror" czy jak sie to nazywa. Po tej operacji poza
dotychczasowymi volumenami C: i D:, powstana dodawkowe, ktore beda lustrem
volumenow oryginalnych (E: F:). Ma to zalety gdyz w razie czego mamy
dodatkowa kopie.
2. Uzylem oprogramowania StorageCraft Shadow Protect do zrobienia obrazow.
Wiec wypoialem "drugi" dysk i zrobilem obraz dysku startowego (obu partycji)
.Obraz wrzucilem sobie na dysk USB.
3. Odlaczylem oryginalny dysk, podlaczylem nowy. Wazne - wczesniej
przygotowalem sobie partycje bo kiedys mialem dytuacje, ze partycje
przygotowane przez ShadowProtect nie chca sie conwertowac na Dynamic. Wiec
wczesniej ten nowy dysk sobie przygotowalem pod Windows i zalozylem
partycje.
4. Odtworzylem obraz na nowy dysk odznaczaja, zeby zrobil "Recover MBR" i co
wazne jest tam tez opcja "Hardware indepenency" czy jakos tak.
5. Wystartowalem z tego dysku i od razu wszedlem do trybu awaryjnego zeby
posprawdzac wszystko. Jedna z rzeczy, ktore trzeba bylo poprawic , bylo
odpowiednie przyporzadkowanie liter dla partycji. Ogolnie poza tym
szczegolem w zasadzie nie bylo zadnych problemow.
6. Od razu w trybie awaryjnym przekonwertowalem dysk na DYNAMIC (musialem
przeladowac),
7. Wystartowalem serwer normalnie na jednym dysku (drugi podlaczylem sobie
czysty zeby byl) i sprawdzilem wszystkie uslugi, dzielone foldery, exchange
i tak dalej. Przejrzalem Event Log czy nie ma tam jakis kalafiorow.
8. Zainicjowalem drugi dysk i zdefiniowalem MIRROR.

W zasadzie tyle. Operacja pracochlonna ale do zrobienia. Wczesniej
zasymulowalem ja na testowym serwerze zeby wiedziec czy wszystko bedzie
dobrze.

Any questions ?? Please ask. .....

Adam