Re: Acronis, czy BootItNG, czy....

Autor: Mazurzak <mazurzak_at_poczta.onel.px>
Data: Thu 16 Jun 2011 - 19:15:38 MET DST

> mam jakas zaćmę - z URE, czyli z czym?
Universal Restore

> czy, najkrocej mowiac, chcesz powiedziec, ze Acronis True Image Home
> 2011 wraz z Acronis (...) PlusPack pozwola bez problemu przeniesc system
> z jednego laptopa na inny, o _calkowicie_odmiennej_ konfiguracji
> sprzetowej i _nie_ bedzie (przynajmniej nie powinno byc) konieczne
> reperowanie systemu na drugim laptopie?
Tak. Calkowicie odmienna konfiguracja sprzętowa. Odtwarzanie bez żadnych
reperacji. Co najwyżej jeden restart ale zdarza się też i bez restartu.
Wygląda to tak, że przy odtwarzaniu systemu z obrazu, możesz podać
sterowniki nowej maszyny a program odtworzy Ci obraz i w tle doinstaluje
podane sterowniki. Jeśli nie podasz sterowników to po podniesieniu
system wykrywa znaleziony sprzęt i prosi o sterowniki o ile ich sam nie
ma wbudowanych.

> Jesli tak jest, to rozumiem, że ten dodatek PlusPack jest _niezbedny_ ,
> tak?
Tak, to ten dodatek odpowiada za możliwość przeniesienia obrazu na inny
sprzęt.

> W gruncie rzeczy chodzi mi o przeniesienie co do bita part. systemowej -
> i by potem system wstal na drugiej maszynie bootujac z tej partycji,
> oraz o przeniesienie partycji, gdzie instaluje programy, bo nie
> instaluje na systemowej.
No to właśnie to jest soft, który mógłby Ci ułatwić życie ;)
Ja go używam w wersji serwerowej - jest dobry i mi się sprawdza ale też
nie traktuj tego, że Cię namawiam ;)

> ale zdaje sie, że i bootit, i Drive Snapshot nie pozwalaja przenosic
> systemu na odmienna konfiguracje sprzetowa...
> to tak btw.
W sekrecie ;) powiem Ci jak kiedyś kombinowałem. Może Ci to wystarczy.
Na starej maszynie przenosisz system na dysk IDE. wtedy przenosisz dysk
IDE na nową maszynę. Jeśli pojawia sie bsod to wracasz na starą maszynę
i wtedy doinstalowujesz sterowniki nowej maszyny nie restartując jej,
wyłączasz i przenosisz na nową maszynę. Dopóty nie miałem Acronisa tak
czyniłem i się udawało ... albo i nie ;)
Z racji tego, że to było dawno stąd dyski IDE. Może jest standardowy
sterownik dla dysków SATA i już nie trzeba kombinować ... nie wiem