Re: sterowniki? karta grafiki? coś padło :(

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 07 Jun 2011 - 02:22:49 MET DST

Użytkownik "kajus44" <kajus44@interia.pl> napisał w wiadomości
news:9er9fp5bzlbm$.1urf4aup45oik.dlg@40tude.net...
> Czy ktoś wie co się stało z moim komputerem? Karta grafiki? Tylko czemu w
> awaryjnym śmiga bez przeszkód?
>
> Komputer Asus M50V
> pamięć 4 GB
> karta grafiki NVIDIA GeForce 9600M GS
> procesor IntelCore Duo 2 GHz

Nie można załadować tylu rzeczy... Ostatnio bawię się niegrzecznie pewnym
dyskiem... i różne "śmieszne" rzeczy się dzieją w momencie, gdy on się
zatnie. A przecież w trybie awaryjnym system używa dysku w sposób dużo mniej
agresywny (no i PIO raczej, nie UDMA), przez co tenże pracuje spokojniej i
nie kwasi... Albo po prostu, skwasił się jakiś sterownik (jak u mnie
ostatnio skończyło się reinstalką - system nie wytrzymał instalacji
naprawczej i wieszał się, gdy pracował w trybie normalnym, podejrzewałem
grafikę, ale odpaliłem tryb VGA i to samo. Awaryjny śmigał. Pewnie jakbym
pogrzebał dogłębniej w sterownikach dysku, to bym zrobił (raz musiałem i
udało się), ale nie chciało mi się ratować systemu świeżo położonego (no,
naprawionego - za bardzo pogrzebałem w sterach chipsetu - ale i tak nic tam
nie było).
Ironicznie - wieszał się różnie, średnio po 1-2 minutach od odpalenia.
(Dane - spoko, były bezpieczne)
Z dawnych czasów NT4 zachowywał się podobnie, a nawet drastycznie, gdy dysk
mu kwasił - elektronika przekłamywała 3 bit, w co drugim bajcie, w losowo
czytanym (nie pisanym, to dziwne) sektorze. Od łagodnego - coś się nie
załadowało właśnie, do drastycznego - sieczki w filesystemie (zamazany
bootsektor i obie kopie FAT, w losowy sposób, czasem całe, czasem część,
czasem na wszystkich partycjach, czasem na jednej tylko, w różny też sposób,
niekiedy zamazywało katalog główny (najrzadziej) i podkatalogi (częściej),
najrzadziej treść plików).

Pardon, że usiłuję "ojca uczyć robienia dzieci", ale PNMSP - nie mogłem się
oprzeć wrażeniu, że to z dyskiem problem (zwłaszcza, że nie tylko grafa
kuleje) i należało by przyjrzeć mu się dokładniej (ironicznie - nie zawsze
wyjdzie w dzienniku)... dobra, zwijam się, na drugim kompie klika mi właśnie
zarzynany dysk, przyjrzę mu się, czy wyzionął ducha, czy na razie pozostaje
w agonii... Pozdro.

--
127.0.0.1   www.facebook.com
127.0.0.1   www.twitter.com