Re: darmowy (do firmy )zamiennik total commandera

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 01 Jun 2011 - 19:46:04 MET DST

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:is4trs$bkb$1@mx1.internetia.pl...
> Bez problemu, pod warunkiem że nie usiłujesz go wcisnąć na FAT32 (bo

Rzecz tak oczywista, że aż banalna...
BTW. Doświadczalnie stwierdziłem, że dla bezpieczeństwa danych, jeśli
się dopycha FAT32 do końca wielkości pliku, to dobrze mu odjąć z
maksymalnego rozmiaru 128 kB, inaczej przy jakichÅ› ruchach z plikami
innych niż odczyt, można uszkodzić dane - jest babol, który nie zwalnia
końcowego wpisu alokacji w FAT i mamy "lost clusters", co gorsza, bywa,
że po ruchach tenże nie zostanie z powrotem "przypięty" i mamy plik z
problemem alokacyjnym - może mu brakować zakykającego ciąg wpisu, lub
wpis ten może być nieprawidłowy. Kilka plików tak pożeglałem... Na
szczęście to były ćwiczenia i mało ważne dane, więc strata bardzo
niewielka.

> jest ograniczenie maksymalnego rozmiaru pliku w fat32, a nie
> ograniczenie samego archiwizera).

Niestety, archiwizer w XP jest ograniczony niezależnie od filesystemu.
Jeśli nie ma bardzo konkretnych wskazań, zawsze zakładam na dysku NTFS.
Nawet wtedy systemowy ZIP pada, po daniu mu powyżej 4 GB.

> I jest darmowy, podobnie jak 7zip, który obsługuje również .7 .z .rar
> i inne wynalazki :)

No i super! Mamy pozycję do wykazu, teraz wystarczy takich darmówek
zebrać, ktoś sobie porówna i wybierze. Może nawet ja? :) (czekam, aż
wyjdzie dobrze chodzÄ…ca z NTFS beta ReactOS-a)

--
127.0.0.1   www.facebook.com
127.0.0.1   www.twitter.com